A sportos mezőnybe érkezik a Nissan Pulsar Nismo

Ahogyan arra számítani lehetett, a Nissan sportrészlege, a Nismo kezelésbe vette a márka legújabb kompaktját.

Kenéz Tibor
2014. 10. 06. 16:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nissan franciaországi standjának egyik sztárját köszönthetjük a Pulsar Nismóban, igaz egyelőre csak egy formatanulmányról van szó, mely nem rejt világot megváltó technikát a lemezei alatt. Az azonban elorozhatatlan, hogy a sportrészleg igencsak alapos munkával valódi „forró ferdehátúvá” varázsolta a japán kompaktot. Az ilyenkor legkézenfekvőbb módosítás a lökhárítók, az oldalsó szoknya és a keréktárcsák cseréje, melyet a Nismo mérnökei kifejezetten komolyan vettek.

A gyáriak arra a legbüszkébbek, hogy bár a látványt is sikerült tetőfokára hágniuk, minden egyes új elemnek valódi hasznát is veszi az autó, így például az első lökhárítón található nagyobb légbeömlők több levegőt biztosítanak a motornak és a fékhez is kellő mennyiségű hűtést tesznek lehetővé. Hátul két hatalmas kidörgővel néznek szembe a mögöttünk haladók, miközben a manapság kötelező elemnek számító diffúzort is megtalálhatjuk a rendkívül szélesen terpesztő hátsón. Természetesen némi ültetést is kapott az autó, a 19 colos keréktárcsákon feszülő 235/35-ös abroncsokról nem is beszélve.

A sportos hangulatra az ablakok feketére színezett króm kerete, a karbon hátsó szárny, a fekete visszapillantók és a valamelyest besötétített hátsó lámpák dobnak rá még egy nagy lapáttal. Belül szintén a versenyautós megoldások köszönnek vissza: rengeteg szénszálas mintázatú betétet, a jól ismert Nismo sportkormányt, sportüléseket és vörösen izzó fordulatszámmérőt kapott a Pulsar. A gyári tuningrészleg jellegzetes piros színe természetesen kívül is visszaköszön a megszokott formában – a lökhárítók és a szoknya alsó peremén.

Ugyan az autót hajtó erőforrásról nem számoltak be nekünk a japánok, annyit azért elárultak, hogy természetesen a lemezek alatt sem maradt érintetlen az autó. Az ültetés és a sportosság érdekében átdolgozott rugókat és lengéscsillapítókat kapunk, míg a kormányzást sokkal közvetlenebbre hangolták a szakemberek. Bár a japánok szeretik a látványos átalakításokat, motorerő terén eddig nem villantottak nagyot a japánok. Mindezek ellenére, amennyiben a Pulsar olyan ellenfelekkel szeretné felvenni a versenyt, mint a Renault Mégane RS, az Opel Astra OPC vagy éppen a Seat Leon Cupra, úgy ezúttal ideje lesz valóban felpörgetni a kompaktot. A Nissan múltját ismerve pedig ez nem jelenthet gondot.

 

Ha már a Nissan Pulsar szóba került, nem mehetünk el szó nélkül a hagyományos változatok legizmosabb verziója mellett, amit szintén Párizsban mutattak be a japánok: a tágas kompakt 2015. tavaszától a márka 1,6 literes, 190 lóerőt és 240 Nm-t produkáló benzines DIG-T turbómotorjával is rendelhető elsőkerékhajtással és hatfokozatú kézi váltóval. A Nismót leszámítva így egyértelműen a széria csúcsmodelljévé lép elő az 1.6 DIG-T. A 190 lovas Pulsar szériában is minimum 17 colos kerekkel érkezik, továbbá sportos, fekete keretű fényszórók teszik egyedivé megjelenését. Belül többek között kárpitozott műszerfalat, valamint könnyűfém pedálokat kap az autó. Az árakról egyelőre nincs információnk.

Az Európában népszerűnek számító dízelmotorok bizony kisebbségben vannak az 500X kínálatában, hiszen mindössze két öngyulladóst kínál az olasz márka: a 95 lóerős 1,3 literes és a 140 lóerős 2 literes MultiJet II-t öt- vagy hatsebességes kézi váltóval és összkerékhajtással. A harmonikus formákat és a hatalmas motorkínálatot látva reménykedhetünk benne, hogy a

csillaga az 500X-szel felfelé fog ívelni, de végső ítéletet majd a jövő évi bevezetés után tudunk mondani.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.