Bekeményít a Volkswagen: újabb R modellek érkezhetnek

A Volkswagen kínálatától egyáltalán nem idegenek a sportos modellek, de hamarosan még több jön.

Kenéz Tibor
2014. 10. 12. 5:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen hajtásláncokért felelős vezetője elárult néhány érdekességet. Az R-részleg hamarosan a formai megoldásokon kívül is kezelésbe vehet egyes típusokat. A gyáriak szerint technikailag semmi akadálya nincs a sportrészleg kibővítésének, de a végső döntés még nem született meg. A nemrégiben bemutatott, lenyűgöző teljesítményű Golf R 400 piacra dobása is elképzelhető, s a szakember elárulta, hogy a Polo és az új Passat megvadításának lehetőségét is vizsgálják.

Nyilván sokaknak megakadt a szeme a Polo és a Passat említésén, hiszen mindkét modellből láthattunk már R-logóval ellátott példányokat. A Polo R WRC és a Passat R36 azonban csupán korlátozott számban készült, mintegy különleges szériaként, így széles körben valóban csak most válhatna elérhetővé a kisautó és a vadonatúj középkategóriás felpaprikázott verziója. Ezekkel kapcsolatban persze a részletek még kidolgozásra várnak, noha Neusser elárulta, hogy egy soros hathengeres erőforrás jelenleg is fejlesztés alatt áll, amely turbófeltöltéssel könnyedén helytállna a Passat R-ben, a 4Motion összkerékhajtással karöltve.

A Polo R verziója nagy valószínűséggel már csak a két év múlva érkező utódból készülhet majd el – ha egyáltalán belevágnak –, és az R WRC-hez hasonló, 250 lóerő körüli teljesítményt préselhet ki magából. A Passat esetében nyilván már a most bemutatott, B8 generációból is elkészülhet a megvadított verzió, amennyiben rábólintanak a vezetők.

Utóbbi esetében nehéz döntés előtt állhatnak a gyáriak, hiszen nem mindegy, hogy az Opel Insignia OPC-vel vagy sokkal inkább az alapverzió esetében is megcélzott Mercedes C63 AMG-vel és BMW M3-mal kívánja felvenni a versenyt. Nagy valószínűséggel inkább előbbire esik majd a választás, és könnyen előfordulhat, hogy akár a 350 lóerő teljesítményt is átlépi majd a sportszedán.

Ahogyan Heinz-Jakob Neusser is kiemelte, az autók életre hívása sokkal inkább múlik a vásárlóközönség fogadtatásán, mint a technikai részleteken, hiszen a Volkswagennek mindene rendelkezésre áll a gyors és költséghatékony megvalósításhoz. Nem lennénk meglepve, ha a wolfsburgiak hamarosan előállnának néhány tanulmányautóval a nagyközönség igényeinek felmérésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.