Rövidesen több nagy teljesítményű verzió megjelenésére számíthatunk, azonban szerintünk az egyik legkívánatosabb mind közül a mai napon leleplezett Shelby GT350 kivitel lesz. Persze a lóerő-háborút egyértelműen a rövidesen szintén porondra lépő, feltöltött és garantáltan őrült teljesítménnyel megáldott GT500 nyeri majd, azonban a sportautók szerelmeseihez sokkal közelebb áll a GT350, amelynek szofisztikált V8-as szívómotorjától az autóőrültek szeme biztosan nem marad szárazon.
Először is, a sajtóanyagban olvasható információk értelmében a tervezők a GT 5-literes V8-asát egy 5,2 literes darabra cserélték, amit különleges, versenysportból származó megoldásokkal tettek még potensebbé. A végleges specifikációkat még homály fedi, de annyit elárultak a Ford emberei, hogy 500 lóerő feletti teljesítményre számíthatunk, a mintegy 100 lóerő/literes érték pedig amerikai autónál rendkívül magas érték. Mindehhez körülbelül 550 Nm-es csúcsnyomaték társul, a fordulatszámmérő mutatója pedig közel 8000/percig szaladhat várakozásaink szerint.
Vérbeli sportmodellről lévén szó, a klasszikus sportautó-iskola értelmében az erőt egy hatfokozatú kézi váltó továbbítja a hátsó kerekekhez, természetesen szériában járó, Torsen rendszerű önzáró differenciálművön keresztül – utóbbi a kiváló tapadás mellett a látványos erőcsúsztatásokat is garantálja, persze a menetstabilizáló rendszer kikapcsolása kizárólag megfelelően képzett sofőröknek ajánlott.
A fentiek már önmagukban is szuperül hangzanak, azonban felár ellenében a Shelby GT350-hez a leendő vásárlók rendelhetnek egy opcionális pályacsomagot, ami többek között motorolaj- és váltóolaj-hűtőt tartalmaz. A Mustang kínálatában újdonság a GT350-hez szériában járó alumínium motorháztető, miközben a tapadásról 19 colos Michelin Pilot Super Sport sportabroncsok felelnek. A kiváló fékteljesítményről elöl hatdugattyús, 394 mm-es tárcsákkal megáldott, míg hátul négydugattyús, 380 mm-es tárcsákkal operáló rendszer gondoskodik, s az aerodinamikai változtatások is a kiváló menetdinamikát szolgálják.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!