A márka ugyanis eddig nem igazán rendelkezett vadorzó Golf kombival, s a németek különben is inkább racionalitásukról voltak híresek. Azonban most nagy örömmel jelenthetjük be: a vezetőség úgy döntött, hogy zöld utat kap a Golf R Variant, mégpedig olyannyira, hogy be is mutatkozott a puttonyos rakéta, ami szinte az összes benzingőzzel fertőzött kétgyerekes családapa egyik legnagyobb álma lehet. Nem is csoda, hiszen egyrészt élmény vezetni, másrészt összkerékhajtásának hála szinte bárhova el lehet jutni vele (persze terepezéshez a hasmagasság hiányzik), szélvészgyors, tágas, kényelmes, praktikus, s a németek ígérete szerint még a benzinnel sem bánik nagyon pazarlóan. Legalábbis teljesítményéhez képest.
A technikai alapok természetesen egy az egyben a ferdehátú Golf R-ből érkeztek, így semmi meglepetésre nem számíthatunk. A motorháztető alatt egy kétliteres, turbós négyhengeres TSI erőforrás teljesít szolgálatot, amiből a mérnökök 300 lóerőt és 380 Nm csúcsnyomatékot préseltek ki. Ezen számok ismeretében nem csoda, hogy az összkerékhajtás alapáron jár, mint ahogy az sem, hogy a menetteljesítmények sportautósak.
A 0–100 km/h-s sprintet például mindössze 5,1 másodperc alatt abszolválja az alapesetben is közel 600 literes puttonnyal büszkélkedő kombi, a végsebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ban. Mindezekhez képest a hétliteres gyári vegyes fogyasztás szinte barátinak mondható. Alapesetben hatfokozatú kézi váltóval érkezik a Golf R Variant, felárért pedig szintén hatgangos dupla kuplungos automatát kérhetnek a leendő tulajdonosok.
A Volkswagen új büszkeségét a „praktikum és a teljesítmény győztes kombinációjaként” titulálja, ha pedig kicsit jobban belegondolunk, nem is annyira túlzás a marketingesek állítása. A formatervezők sem unatkoztak, így minden irányból azonnal felismerhető az R kivitel – a jegyek természetesen azonosak az kompakt Golf R-rel. Az R Variant alapfelszereltsége kimondottan bőséges, azonban a hosszú extralistáról így is számtalan kényelmi, biztonsági vagy éppen menetdinamikai tétel közül csemegézhetnek a leendő vásárlók, így a várhatóan bő 12 millió forintos alapár könnyedén eltolható akár 15 millió környékére.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!