Toyota-technikával érkezhet a hidrogénhajtású BMW

Az autógyártók manapság egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a hidrogénnel hajtott üzemanyagcellás autókra.

Kenéz Tibor
2014. 11. 19. 15:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Toyota debütálásának a BMW is örülhet, hiszen az egyre szorosabbra fonódó partnerségük eredményeképpen a japánok technológiáját felhasználva hamarosan ők is bemutathatják első hidrogénes autójukat, méghozzá az i család tagjaként. Mint ismeretes, a két gyártó közötti kapcsolat elsőként néhány erőforrás megosztásával kezdődött, de azóta már közös sportautó platformjuk is jól halad. A következő nagy durranás pedig a Toyota által már kifejlesztett üzemanyagcellás megoldás megosztása lehet, mely a németek kifejezetten modern és alternatív hajtásláncokra kihegyezett i szériájában jelenhet meg, méghozzá az i5 néven futó típusban.

A teljesen elektromos i3 és a konnektorról tölthető hibrid i8 után a hidrogénnel hajtott i5-tel teljessé teheti a palettát a német gyártó, melyen így három különböző alternatív hajtásláncot is kínálnának egyszerre. Ezzel a lépéssel egyébként a Mercedes–Benznek is visszavághatnának, hiszen a csillagosok nemrég jelentették be, hogy a B osztály üzemanyagcellás változatát 2017-ben elkezdik forgalmazni néhány piacon. Természetesen az Audi sem szeretne kimaradni: a négykarikások várhatóan a holnap kezdőd Los Angeles-i autószalonon fognak bemutatni egy hidrogénhajtású A7-est. A Tesla elektromos luxusautójának viszonylagos sikerei ellenére tehát úgy látszik, hogy a nagyobb autógyártók mégis inkább a hidrogénből előállított villamos energia felé fordulnak a nehézkes akkumulátoros tárolással szemben – ami nem is csoda.

 

Az üzemanyagcellás járműveket ugyanis pár perc alatt menetkésszé varázsolhatjuk, míg a konnektorról tölthető elektromos járgányok esetében a legextrémebb gyorstöltővel együtt is legalább fél óra egy feltöltés, arról nem is beszélve, hogy még ezek után is csak a hidrogénes hajtásláncok hatótávjának töredékét képesek felmutatni. Ezek mellett a hidrogén tárolása és szállítása jóval egyszerűbb is, mint az elektromos hálózat olyan szintre fejlesztése, hogy az hosszú távon is megoldás lehessen. A gyorstöltő-hálózatok – különösképpen a háromfázisú ellátás – fejlesztéséhez ugyanis óriási befektetésre lenne szükség az elektromos hálózatok terén, ráadásul a töltőállomásoknak hatalmas helyre lenne szükségük, ami egy tömött nagyvárosban nehézkesen lenne megoldható.

A hidrogénhajtás tehát a legtöbb tekintetben jóval hatékonyabbnak bizonyulhat, mint a jelenlegi elektromos rendszerek, persze ezen a téren is rengeteg probléma vár még megoldásra, nem is beszélve a jelenleg még rendkívül költséges technológiáról. Mindenesetre úgy tűnik, a BMW hamarosan belevág az i széria bővítésébe, és nem lennénk meglepve, ha az i5 személyében valóban egy üzemanyagcellás járművet köszönthetnénk majd a kínálatban, hiszen a Toyotával szőtt barátság keretein belül akár egy kész megoldás is a németek kezébe hullhat.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.