A Toyota debütálásának a BMW is örülhet, hiszen az egyre szorosabbra fonódó partnerségük eredményeképpen a japánok technológiáját felhasználva hamarosan ők is bemutathatják első hidrogénes autójukat, méghozzá az i család tagjaként. Mint ismeretes, a két gyártó közötti kapcsolat elsőként néhány erőforrás megosztásával kezdődött, de azóta már közös sportautó platformjuk is jól halad. A következő nagy durranás pedig a Toyota által már kifejlesztett üzemanyagcellás megoldás megosztása lehet, mely a németek kifejezetten modern és alternatív hajtásláncokra kihegyezett i szériájában jelenhet meg, méghozzá az i5 néven futó típusban.
A teljesen elektromos i3 és a konnektorról tölthető hibrid i8 után a hidrogénnel hajtott i5-tel teljessé teheti a palettát a német gyártó, melyen így három különböző alternatív hajtásláncot is kínálnának egyszerre. Ezzel a lépéssel egyébként a Mercedes–Benznek is visszavághatnának, hiszen a csillagosok nemrég jelentették be, hogy a B osztály üzemanyagcellás változatát 2017-ben elkezdik forgalmazni néhány piacon. Természetesen az Audi sem szeretne kimaradni: a négykarikások várhatóan a holnap kezdőd Los Angeles-i autószalonon fognak bemutatni egy hidrogénhajtású A7-est. A Tesla elektromos luxusautójának viszonylagos sikerei ellenére tehát úgy látszik, hogy a nagyobb autógyártók mégis inkább a hidrogénből előállított villamos energia felé fordulnak a nehézkes akkumulátoros tárolással szemben – ami nem is csoda.
Az üzemanyagcellás járműveket ugyanis pár perc alatt menetkésszé varázsolhatjuk, míg a konnektorról tölthető elektromos járgányok esetében a legextrémebb gyorstöltővel együtt is legalább fél óra egy feltöltés, arról nem is beszélve, hogy még ezek után is csak a hidrogénes hajtásláncok hatótávjának töredékét képesek felmutatni. Ezek mellett a hidrogén tárolása és szállítása jóval egyszerűbb is, mint az elektromos hálózat olyan szintre fejlesztése, hogy az hosszú távon is megoldás lehessen. A gyorstöltő-hálózatok – különösképpen a háromfázisú ellátás – fejlesztéséhez ugyanis óriási befektetésre lenne szükség az elektromos hálózatok terén, ráadásul a töltőállomásoknak hatalmas helyre lenne szükségük, ami egy tömött nagyvárosban nehézkesen lenne megoldható.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!