Ismét sportos oldalát mutatja a Cadillac

Habár a Cadillac sajnos nincs jelen hazánkban, érdekes újdonságaikról időről időre beszámolunk Önöknek.

Kenéz Tibor
2014. 12. 25. 7:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Méghozzá a BMW M5, Mercedes-Benz E 63 AMG és Audi RS6 ellenfeleként színre lépő CTS-V személyében.
A januári Detroiti Autószalonon bemutatkozó sportszedán pedig már első ránézésre is komoly versenytársnak tűnik az előbb említett német prémiumtriónak. Az egyébként kifejezetten látványos, tipikus szögletes Cadillac vonásokkal megáldott autót úgy sikerült vaddá varázsolnia a formatervezőknek, hogy közben megőrizte eleganciáját is.

A mérnökök egyébként az ATS-V-nél alkalmazott receptet húzták rá nagyobb modelljükre is, így agresszív lökhárítókat, hatalmas kidörgőket, szélesített kerékjárati íveket, kivágott motorháztetőt és egy visszafogott légterelőt is kapott – nem beszélve a 19 colos keréktárcsákról, melyeken Michelin Pilot Sport abroncsok feszülnek. Ha még ez sem lenne elég, akkor egy Karbon Csomaggal is szolgál a gyártó, mely még vadabb, szénszálas kiegészítőket kínál a vásárlóknak.

Belül jóval kevesebb változást eszközöltek a szakemberek: mindössze néhány logó, karbon betét és a különleges, bőrrel és mikroszállal operáló sportülések jelentik az eltérést a normál változatoktól. A sportosság mellett luxusban sincs hiány, hiszen az autó hatalmas, digitális műszerfallal, a Cadillac legmodernebb CUE központi rendszerével és Bose audiorendszerrel gurul ki a gyárból – többek között.

A legérdekesebb változtatások azonban nyilvánvalóan a lemezek alatt történtek. A motorháztető alatt egy 6,2 literes V8-as szörnyeteget találunk, mely jócskán ráverve a konkurenciára, 649 lóerővel és 855 Nm csúcsnyomatékkal ostromolja a kerekeket egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül. Ezek együttállásának köszönhetően a CTS-V 3,8 másodperc alatt katapultál 100 km/h-s sebességre, és meg sem áll egészen 322 km/h-ig.

Ahhoz, hogy a hatalmas erő mellé kellő biztonságot is tudjanak szavatolni, a gyáriak 25 százalékkal növelték az autó merevségét. Itt persze még nem álltak meg, hiszen a CTS-V sportfutóművet, továbbfejlesztett kormányzást és hátsó elektronikus önzáró differenciálművet is kapott. A Brembo fékek és az átalakított Magnetic Ride Control rendszer sem maradhatott el, de egy kifejezetten versenyzésre kitalált, négy fokozatban (Tour, Sport, Track, Snow) állítható menetstabilizálóval is felszerelték a sportszedánt, mely a Performance Traction Management nevet kapta.

A jövő nyártól elérhető autó áráról egyelőre nincsenek információk, habár minket ez nem is érint igazán. Mindezek ellenére nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy az igazán impozáns számokat felmutató Cadillac CTS-V a valóságban mire lesz képes a nagy ellenlábasokkal szemben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.