Bemutatkozott a Porsche Cayenne Turbo S

A Porsche a detroiti autószalonra a kívánatos 911 Targa GTS modell mellett egy másik újdonságot is elhozott.

Vajda János
2015. 01. 19. 7:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Cayenne kínálatának új csúcsmodelljéről, becsületes nevén a Cayenne Turbo S-ről van szó, ami rögtön a világ leggyorsabb szériagyártású terepesének számít. A nehézbombázó képességeiről talán mi sem árulkodik jobban, mint a 4,1 (!) másodperces 0–100 km/h-s sprintidő, ami egy tizedmásodperccel jobb is, mint a 2 generációval ezelőtti Porsche 911 Turbo értéke. Persze ahhoz, hogy mintegy 2,2 tonnányi vas ilyen gyorsulási adatra legyen képes, temérdek lóerő szükséges. Ennek nem meglepő módon nincs híján a Cayenne Turbo  S: 4,8 literes, két turbóval lélegeztetett V8-as erőforrása 570 lóerőt állít csatasorba, 800 Nm-es csúcsnyomaték kíséretében, a fejlett összkerékhajtás és a nyolcfokozatú sport automataváltó pedig természetesen szériába jár a típushoz.

A végsebesség 284 km/h, ami az autó méreteit figyelembe véve ijesztő érték, de a típus gyorsaságát egy további szám is méltó módon jelöli: a Nürburgring Nordschleife-i aszfaltcsíkjának híres körét a Porsche büszkesége egy hajszállal 8 percen belül (7:54.74) teljesítette, így nem csupán a gyorsulást és a végsebességet, de a Nordschleife-i köridőt tekintve is a világ leggyorsabb terepese. Az óriási ménest elöl 420 mm, hátul pedig 370 mm átmérőjű, szériában karbon-kerámia fékek igyekszenek kordában tartani, a továbbfejlesztett karosszériadőlést szabályozó rendszer (PDCC) pedig szintén szériatartozék.

 

A Turbo S modellek általában jóval több extrát kínálnak szériában egyszerűbb Turbo testvéreiknél, ez pedig a Cayenne esetében is így van – a vásárlók számtalan opciót kapnak büszkeségükhöz, amelyek közül a legérdekesebb talán a sport kipufogó rendszer. Máskülönben a Cayenne Turbo S megegyezik testvéreivel. Az amerikai debütálást követően a Porsche a hivatalos árat is megosztotta velünk: Németországban bruttó 167 ezer eurótól vásárolható meg az 570 lóerős terepes modell, ami hazánkban, az itthoni adóterhekkel számolva mintegy 56-57 millió forintos alapárat jelent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.