A Cayenne kínálatának új csúcsmodelljéről, becsületes nevén a Cayenne Turbo S-ről van szó, ami rögtön a világ leggyorsabb szériagyártású terepesének számít. A nehézbombázó képességeiről talán mi sem árulkodik jobban, mint a 4,1 (!) másodperces 0–100 km/h-s sprintidő, ami egy tizedmásodperccel jobb is, mint a 2 generációval ezelőtti Porsche 911 Turbo értéke. Persze ahhoz, hogy mintegy 2,2 tonnányi vas ilyen gyorsulási adatra legyen képes, temérdek lóerő szükséges. Ennek nem meglepő módon nincs híján a Cayenne Turbo S: 4,8 literes, két turbóval lélegeztetett V8-as erőforrása 570 lóerőt állít csatasorba, 800 Nm-es csúcsnyomaték kíséretében, a fejlett összkerékhajtás és a nyolcfokozatú sport automataváltó pedig természetesen szériába jár a típushoz.
A végsebesség 284 km/h, ami az autó méreteit figyelembe véve ijesztő érték, de a típus gyorsaságát egy további szám is méltó módon jelöli: a Nürburgring Nordschleife-i aszfaltcsíkjának híres körét a Porsche büszkesége egy hajszállal 8 percen belül (7:54.74) teljesítette, így nem csupán a gyorsulást és a végsebességet, de a Nordschleife-i köridőt tekintve is a világ leggyorsabb terepese. Az óriási ménest elöl 420 mm, hátul pedig 370 mm átmérőjű, szériában karbon-kerámia fékek igyekszenek kordában tartani, a továbbfejlesztett karosszériadőlést szabályozó rendszer (PDCC) pedig szintén szériatartozék.
A Turbo S modellek általában jóval több extrát kínálnak szériában egyszerűbb Turbo testvéreiknél, ez pedig a Cayenne esetében is így van – a vásárlók számtalan opciót kapnak büszkeségükhöz, amelyek közül a legérdekesebb talán a sport kipufogó rendszer. Máskülönben a Cayenne Turbo S megegyezik testvéreivel. Az amerikai debütálást követően a Porsche a hivatalos árat is megosztotta velünk: Németországban bruttó 167 ezer eurótól vásárolható meg az 570 lóerős terepes modell, ami hazánkban, az itthoni adóterhekkel számolva mintegy 56-57 millió forintos alapárat jelent.