Növekednek az autóeladások, de messze még a cél

Nemrégiben még igencsak siralmas helyzet uralkodott az autópiacon Európában.

Kenéz Tibor
2015. 01. 04. 7:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Novemberben 1 százalékkal, 989 457-re nőtt az elkelt négykerekűek száma. Ezzel már az egymást követő 15. hónap volt az előző, amelyben felfelé ível ez az adat, de azért még így sincs okunk pezsgőt bontani. Az év első 11 hónapjában a 2013-as évvel összehasonlítva 6 százalékot emelkedtek az eladások, ami 12 millió gazdára talált példányt jelent, de mindezek ellenére a szakértők azért óvatosságra intenek. Thomas Besson, a Kepler Cheuvreux szakembere így fogalmazott: „Ez nem túl dinamikus. 2014-ben körülbelül 5 százalékos növekedéssel számolhatunk majd, ami így is meghaladja az év eleji várakozásokat, de ettől függetlenül még nincs itt az ideje az örömködésnek.”

Az egyik legérdekesebb jelenség, hogy a piac kettészakadt, hiszen az olcsóbb márkák a prémiumokkal karöltve uralják a statisztikákat. A Renault tulajdonában lévő Dacia például 11 százalékkal növekedett az elmúlt hónapban, amivel a csoport összes eladását 4 százalékkal tudta növelni. A Volkswagen konszernt némi meglepetésre a nemrég még nehéz helyzetben lévő Seat éltette, hiszen a maga 10 százalékos emelkedésével nagymértékben hozzájárult a csoport 3 százalékos növekedéséhez.

A piac másik végében tanyázó prémiummárkáknál szintén mosolyra görbülhetnek a szájak, hiszen a BMW 9, a Mercedes–Benz 10, az Audi 4, míg az eddig szintén nehéz helyzetben lévő Volvo 9 százalékos emelkedést tudott felmutatni eddig. Úgy látszik tehát, hogy a tehetősebb vásárlókat kevésbé érintette mélyen a válság, vagy még így is könnyebben áldoznak egy-egy drágább modellre, míg az „átlagemberek” inkább beérik az olcsóbb márkák valamelyik típusával.

Mindezek ellenére a jövő évben sem várható ennél nagyobb növekedés. „Az Egyesül Királyság elérte a plafont, Franciaországban lassul a növekedés, míg Olaszországban és Németországban szintén kis lépésekben próbálja utolérni magát a piac: ezek nem túl jó előjelek 2015-re” – így fogalmazott Philippe Houchouis, a UBS elemzője, hozzátéve, hogy még mindig hiány van a vásárlókból. Mindentől függetlenül azért így is örömmel tölt el minket, hogy ha lassan is, de azért kezd magára találni az autóipar.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.