Kis crossoverrel nagyban: érkezik a SsangYong Tivoli

Dél-Korea legrégebbi autógyártója átfogó terveket szövöget a piac meghódítására.

Szabó Péter
2015. 02. 27. 14:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kisméretű városi crossoverek egyre nagyobb divatjukat élik: a szegmensben néhány éve még egyeduralkodónak számított a Nissan Juke és a Mini Countryman, de az elmúlt 2-3 évben gombaként szaporodott a kategória, s a japánok után a franciák, az olaszok és a németek is beszálltak a szegmensben folyó versenybe – lassan ott tartunk, hogy a kategóriát képviselő modellek száma két számjegyűre emelkedik. A SsangYong úgy döntött, hogy a genfi autószalonon bemutatkozó modelljével szintén csatlakozik, ami nem is csoda, hiszen a koreai, terepjárókat gyártó cégnek komoly tervei vannak a jövőre nézve, s nem teheti meg, hogy egy ilyen népszerű kategóriát kihagyjon.

Az első képek alapján abszolút divatosnak tűnik a Tivoli néven érkező modell, s a márkát ismerve bizonyára a megbízhatóság és a terepjárási tulajdonságok tekintetében sem lesz gond vele. Mivel eddig nem volt ilyen kisméretű, modern platformja a cégnek, a Tivoli új alapokra építkezik, s természetesen független kerékfelfüggesztéseket kap. A külső mellett a beltér is modern vonásokat mutat fel, s nem fognak hiányozni korunk elvárt extrái sem – lesz például érintőképernyős multimédiás rendszer, hét légzsák, kétzónás klíma, tolatókamera stb. A hangulatot fokozza, hogy több színben is pompázhat a beltér, s nemcsak az utasteret, de a külsőt is egyedileg személyre szabhatják a leendő vásárlók.

A lemezek alatt új hajtásláncokat találunk: a SsangYong új 1,6 literes benzines és dízelmotorokat fejlesztett büszkeségéhez. A benzines verzió érkezik először: esetében 126 lóerőre és 157 Nm nyomatékra számíthatunk. Mindegyik erőforrás megfelel az EU6-os károsanyag-kibocsátási normáknak, ennek ellenére az előzetes adatok alapján az 1,6-os meglehetősen szomjasnak ígérkezik: kézi váltóval 8, míg automatával 8,3 literre adódnak a koreai fogyasztások, igaz, az ottani normakör tekintetében is van eltérés.

A széria elsőkerék-hajtás mellett természetesen összkerékhajtást is kínál majd a gyártó portékájához, a hatsebességes kézi váltón kívül pedig bizonyára automata váltót is rendelhetnek a vásárlók. A SsangYong hazai, vagyis koreai piacán már év elejétől elérhető a Tivoli, míg Európába, így hazánkba is a genfi premiert követően, várhatóan 2015 közepén érkezhet, egyelőre ismeretlen áron.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.