Élménygyár a Hondától: S1000 néven vad roadster jön

Kis tömeg, lapos felépítés, nyitható tető.

Kenéz Tibor
2015. 03. 29. 11:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Honda is megirigyelte honfitársa sikereit, és az igencsak izgalmasnak ígérkező Civic Type R után ismét egy élményautóval jelentkezne a globális piac számára, méghozzá az egyelőre kizárólag Japán számára készülő, aprócska S660 roadster átszabásával – legalábbis bennfentes információk szerint. A külső formák tekintetében nagy valószínűséggel nem kell sok újdonságra számítani, amit nem is bánunk annyira, hiszen a miniautósan rövid, 3,4 méteres hossz ellenére sikerült egészen agresszív és látványos vonalakat varázsolniuk a japán formatervezőknek – köszönhetően többek közt az 1,18 méteres magasságnak.

A rendkívül kis méreteknek persze jó néhány pozitívuma is van, melyek közül a legfontosabb talán a mindössze 830 kilogrammos üres tömeg. Utóbbi részben az autó nevéhez hűen a mindössze 660 köbcentis, 64 lóerős erőforrásnak is köszönhető. Nem kell azonban megijedni, a pletykák szerint ez lenne az egyik olyan pont az autón, melyen mindenképpen változtatnának egy esetleges globális változat esetén. Szerencsére elég helyet kínál a hátul található motortér egy nagyobb, 1,0 literes turbós benzines elhelyezésére is, melynek teljesítménye körülbelül 130 lóerőre adódna, melyet egy hatsebességes manuális váltó juttat el a hátsó kerekekhez.

 

Egy másik bennfentes információ szerint a hátsó tengely oldalankénti 30 milliméteres szélesítése is szóba jöhet, mely a hátsó kerekek esetében 6 centiméternyi plusz futófelületet jelentene. Ez a nagy erőtöbblet miatt jöhet majd jól a jövőbeli tulajdonosoknak. A japánok állítólag egy teljesen elektromos változaton is dolgoznak, ám arról semmilyen információ nem érkezett, így azt sem lehet tudni, hogy csak saját piacukra, vagy a megvadított változattal együtt a nemzetközi közönség számára készítenék el.

Nem meglepő módon egyébként az erősebb változat az S1000 nevet kaphatja majd, és igazi kis élménygyár válhat belőle, ha a gyáriaknak sikerült eltalálnia a kellő egyensúlyt. Addig is azonban be kell majd érnünk a Civic Type R-rel, melyet mindenki tárt karokkal és kíváncsian vár a szerkesztőségben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.