A Honda is megirigyelte honfitársa sikereit, és az igencsak izgalmasnak ígérkező Civic Type R után ismét egy élményautóval jelentkezne a globális piac számára, méghozzá az egyelőre kizárólag Japán számára készülő, aprócska S660 roadster átszabásával – legalábbis bennfentes információk szerint. A külső formák tekintetében nagy valószínűséggel nem kell sok újdonságra számítani, amit nem is bánunk annyira, hiszen a miniautósan rövid, 3,4 méteres hossz ellenére sikerült egészen agresszív és látványos vonalakat varázsolniuk a japán formatervezőknek – köszönhetően többek közt az 1,18 méteres magasságnak.
A rendkívül kis méreteknek persze jó néhány pozitívuma is van, melyek közül a legfontosabb talán a mindössze 830 kilogrammos üres tömeg. Utóbbi részben az autó nevéhez hűen a mindössze 660 köbcentis, 64 lóerős erőforrásnak is köszönhető. Nem kell azonban megijedni, a pletykák szerint ez lenne az egyik olyan pont az autón, melyen mindenképpen változtatnának egy esetleges globális változat esetén. Szerencsére elég helyet kínál a hátul található motortér egy nagyobb, 1,0 literes turbós benzines elhelyezésére is, melynek teljesítménye körülbelül 130 lóerőre adódna, melyet egy hatsebességes manuális váltó juttat el a hátsó kerekekhez.
Egy másik bennfentes információ szerint a hátsó tengely oldalankénti 30 milliméteres szélesítése is szóba jöhet, mely a hátsó kerekek esetében 6 centiméternyi plusz futófelületet jelentene. Ez a nagy erőtöbblet miatt jöhet majd jól a jövőbeli tulajdonosoknak. A japánok állítólag egy teljesen elektromos változaton is dolgoznak, ám arról semmilyen információ nem érkezett, így azt sem lehet tudni, hogy csak saját piacukra, vagy a megvadított változattal együtt a nemzetközi közönség számára készítenék el.
Nem meglepő módon egyébként az erősebb változat az S1000 nevet kaphatja majd, és igazi kis élménygyár válhat belőle, ha a gyáriaknak sikerült eltalálnia a kellő egyensúlyt. Addig is azonban be kell majd érnünk a Civic Type R-rel, melyet mindenki tárt karokkal és kíváncsian vár a szerkesztőségben.