Különkiadással jelentkezik a Mercedes CLA Shooting Brake

A CLA Shooting Brake máris kapott egy különkiadást, méghozzá rögtön a legerősebb, AMG verzió alapjain.

Kenéz Tibor
2015. 03. 20. 10:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az igencsak hosszú névvel büszkélkedő Mercedes–Benz CLA 45 AMG Shooting Brake OrangeArt Edition kizárólag a látványelemekben különbözik az „átlagos” modelltől. Az amúgy is igen agresszív képet festő négykerekű – ahogyan azt neve is mutatja – narancssárga kiegészítőkkel gazdagodott. Így például a hűtőrács keretén, a felniken, a hátsó diffúzoron, a visszapillantókon és még a bi-xenon fényszórókban is köszönthetünk néhány átszínezett részletet, melyek a fekete színnel látványos kontrasztot mutatnak.

Természetesen az utastérbe is jutott a kirívó árnyalatból: mindenfelé fekete bőrborítást és narancsszínű kontrasztvarrást találunk, míg a sportüléseken díszcsíkokat helyeztek el a gyáriak – nem is beszélve az AMG OrangeArt Edition plakettről és a karbonbetétekről Ha mindez még nem lenne elég, az autó hangulatvilágítását is hozzáigazíthatjuk az izgalmas kiegészítőhöz, ezzel teljessé téve a képet, mely egyébként még sportosabbá teszi az amúgy sem unalmas AMG kivitelt.

A hajtáslánchoz nem nyúltak a mérnökök, így az autót továbbra is egy 2,0 literes turbós négyhengeres hajtja, melyből 360 lóerőt és 450 Nm csúcsnyomatékot facsartak ki a csillagosok. Mindezt a gyáriak hétsebességes AMG Speedshift DCT automata váltója juttatja el mind a négy kerékhez, ezzel 4,6 másodperces 0–100-as sprintet és – elektronikusan korlátozott – 250 km/h-s végsebességet biztosítva a kis puttonyosnak.

Noha azt egyelőre nem tudni, hogy hazánkban is elérhető lesz-e a rendkívül látványos és villámgyors különkiadás, az már biztos, hogy a Shooting Brake verzió felára egységesen 166 ezer forint. Ez pedig komoly érv a puttonyos változat mellett, hiszen amellett, hogy igazán különleges látványt nyújt a kecskeméti kombi, jóval praktikusabb is négyajtós testvérénél, amelynél – genfi üléspróbánk alapján is – lényegesen nagyobb hátsó fejteret és méretesebb csomagteret kínál. Hamarosan szerkesztőségünkbe is ellátogat hazánk legújabb csillagos szülöttje, hogy górcső alá vehessük.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.