A csapat tesztpilótája, Kevin Abbring és navigátora, Sebastian Marshall Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul társaságában vezette az új generációs i20 WRC modellt. Az autó legújabb, az előző teszteken használt modellhez képest továbbfejlesztett változatával végzett tesztek során a motor- és a futóműfejlesztésre, valamint a nagy magasságú alkalmasságra összpontosított a csapat. A részletes tesztprogram eredeti tervei szerint már az idei évadban bemutatták volna az új modellt, de a versenyautó homologizációjában a gyártás ütemezése miatt változás állt be. A csapat ezért az új generációs i20 WRC bemutatkozására kitűzött időpontot áttette a 2016-os FIA rali-világbajnokság nyitóversenyére, a Monte Carlo-ralira.
A jelenleg futó gépről sem feledkeztek meg: a 2015-ös évad hátralévő versenyeire egy sor további módosítást vezetnek be a jelenlegi i20 WRC versenyautókon, hogy ezzel is támogassák a csapat immár rendszeresen esélyes küzdelmét a dobogós helyezésekért a csapat második WRC-s évadában.
„Rendkívül aprólékosan kidolgozott teszthetet tudhatunk a hátunk mögött; a spanyolországi Almeria térségében az új generációs i20 WRC továbbfejlesztett változatát faggattuk” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Kevin és Thierry a motor- és futóműfejlesztéssel foglalkozott, emellett nagy magasságú teszteket végeztek. Erőfeszítéseik révén sikerrel fejleszthetjük tovább az autót, amint egyre közelebb kerülünk 2015 végéhez. Bíztunk abban, hogy az új autót már az idei évadban bemutathatjuk, ám sajnos a homologizációs ütemezéssel kapcsolatban felmerült, a háromajtós utcai modell gyártásához köthető nehézségek miatt a program késedelmet szenved. Ezért úgy döntöttünk, hogy továbbra is az új generációs i20 WRC ötajtós verziójára összpontosítunk, amely jövőre, a Monte Carlo-ralin fog először rajthoz állni. A módosított üzemterv révén több időnk lesz arra, hogy az autó teljesítményét a tervezett szintre hozzuk. Ugyanakkor a jelenlegi Hyundai i20 WRC versenyautó több jelentős frissítésen esik át, amelyek révén reményeink szerint az idei évad hátralévő részében is eséllyel állhatunk szorítóba a dobogós helyezésekért.”
Ami pedig az i20 hagyományos, közúti verzióját illeti, hamarosan az Autó Pult hasábjain legalább akkora megmérettetésben lesz része, mint versenyautó társának. Az ötmodelles összehasonlítónk kirakásához már csak egyetlen darab hiányzik, de az is rövidesen a helyére kerül: a jövő héten a piac három legújabb versenyzőjével száll ringbe a nem is olyan kicsi kisautó, s hogy igazán érdekes legyen a küzdelem, egy hazai gyártású négykerekűt is meghívtunk a tesztre. A nagy összecsapás április 20-án, azaz jövő hétfőn indul.