Megszokott módon az 540 a motorháztető alatt lapuló ménes tagjainak számára, a C pedig az utcára hangolt kialakításra utal – a McLarennél az S modellek a sportosabbak, a C-k pedig kissé visszafogottabbak és a mindennapok során jobban használhatóak. Persze nem lesz lassú vagy gyenge a márka legfrissebb jószága: a jól ismert 3,8 literes, V8-as, kétturbós motor 540 lóereje és 540 newtonmétere több mint kiváló menetteljesítményeket szavatol. A 0–100 km/h-s sprintidő alig 3,5 másodperc, 0 és 200 km/h között pedig csupán 10,5 másodperc telik el, a végsebesség 320 km/h.
A hajtásláncképlet a szokásos: a motor az utasok mögött csücsül, erejét hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltó továbbítja a széles, 20 hüvelykes hátsó papucsokhoz. Az első kerekek 19 colosak.
Az 540C modell a nemrégiben leleplezett 570S kistestvére, így nem meglepő, hogy kívül-belül szinte csavarra megegyezik a két sportkupé. Persze a most bemutatott McLaren egy fokkal talán kevésbé agresszív képet fest néhány apró eltérés révén.
A barátságosabb közúti viselkedés érdekében a mérnökök az 570S futóművét is kissé puhábbra vették, a vezethetőség viszont ugyanúgy fantasztikusan jónak ígérkezik az ideális tömegelosztásnak és a nagyon alacsony tömegnek köszönhetően – üresen mindössze 1311 kilót nyom az 540C. Egyelőre sajnos csak néhány hivatalos képet tett közzé a gyártó, így a kívánatos sajtófotók még váratnak magukra, de amint beérkezik hozzánk a gyári galéria, ígérjük, hogy frissítjük írásunkat.
Az autó kommunikált indulóára 126 ezer font, amivel a márka kínálatának legolcsóbb tagja, persze az átszámítva mintegy 53 millió forintos belépőár így sem éppen barátságos. A rendeléseket máris elkezdi felvenni a cég, az első autókat állítólag a jövő év elején fogja kiszállítani. További modellváltozatokról egyelőre nincsenek információink, de vélhetően minden bizonnyal rövidesen nyitott modellekkel is találkozhatunk az 540C/570S szériából is.