Krémek krémje – itt a Range Rover SVAutobiography

Luxusból sosem elég. Ezt nap mint nap bebizonyítják nekünk az autógyártók.

Kenéz Tibor
2015. 04. 02. 5:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Most pedig még a bemutató előtt megismerkedhetünk részletesebben is a Range Rover SVAutobigraphyval. A JLR csoport különleges változatokkal foglalkozó részlege, a Special Vehicle Operations azzal a nem titkolt céllal állt neki átalakítani az amúgy is fényűző óriásterepest, hogy az eddigi legerősebb és leggyorsabb Range Rovert alkossák meg – természetesen a hosszított változat alapjait felhasználva. Noha elsőre nem sok dolog juthat eszünkbe, amit amúgy ne kaphatnánk meg a típushoz, a gyáriak egyből tudták, hová kell nyúlni, hogy a prémiumérzetet az eddig is magas szintről a csillagok közé emeljék.

Az autó már első ránézésre is különbözik „átlagos” társaitól: kéttónusú fényezést (felül mindig Santorini fekete, alul pedig kilencféle árnyalatból lehet választani), Graphite Atlas színű, polírozott hűtőrácsot, elegánsabb Range Rover feliratot és négy kipufogóvéget kapott. Az összhatás kifejezetten elegáns és egyben különleges, amelyet a rengeteg krómozott díszítőelemnek is köszönhet a négykerekű. Az igazi tűzijáték persze az utastérben kezdődik, ahol minden eddiginél nagyobb fényűzést tapasztalhatunk – már ami a típust illeti. Felirattal ellátott alumínium pedálokat, speciális fabetéteket, valamint mindenfelé különlegesen megmunkált alumíniumbetéteket és kezelőszerveket talál a sofőr.

A hátul ülőknek is jutott a jóból: hűtőt és kihajtogatható asztalkát is kaptak – és akkor a rendkívül finom anyagokról és az alapmodellekhez is elérhető luxus extrákról még nem is beszéltünk. Az ilyen különleges kiadásoknál megszokott pluszokon kívül tömör alumíniumból készült fogasokat, bolyhos szőnyegeket és speciális csomagtérmegoldásokat is kapnak a vásárlók a pluszpénzért. Utóbbiak egyébként egy kihúzható – alumínium- vagy fabetétes – tálcát és egy „Event Seating” névre hallgató szerkezetet takarnak, melynek segítségével két bőrülést tudunk elővarázsolni az SVAutobiography csomagteréből.

A gyáriak három hajtásláncot is kínálnak a limitált szériás kiadáshoz. A dízel-hibrid SDV6 Hybrid és az öngyulladós SDV8 mellett az ígéretek betartása érdekében természetesen a paletta csúcsát jelentő 5,0 literes kompresszoros V8-as is bekerült a motorháztető alá. Köszönhetően az 550 lóerős teljesítménynek és a 680 Nm-es maximális forgatónyomatéknak, a luxusóriás 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, míg a végsebessége 225 km/h-ban állapodik meg.

A Range Rover SVAutobiography az Egyesült Királyságban körülbelül 61 millió forintnak megfelelő angol fontért kelleti majd magát. Arról egyelőre nincs információ, hogy a kívül-belül Special Vehicle Operations logókkal ellátott csúcsmodell hazánkban is megrendelhető lesz-e, de ha el is jut ide, az erősen limitált széria garantálja, hogy ne jusson egy minden milliárdos garázsába.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.