Nagycsaládos álom – Bemutatkozott az új Ford Galaxy

A nagyobb méretű, vagyis teljes értékű hétüléses egyterűek piaca egyre kisebb, de a Ford marad a szegmensben.

Vajda János
2015. 04. 04. 12:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azonban sok olyan nagycsaládos akad, akinek tényleg szüksége van a teljes értékű hétüléses buszlimuzinra, és kényelmi vagy biztonsági szempontok miatt nem feltétlenül kíván beülni a hét-kilenc személyes, áruszállító dobozosokkal rokon kisbuszokba, például a Renault Traficba, a Ford Transitba. Viszont a nagyobb hétüléses egyterűek kínálata egyre szűkebb, s mióta a Renault Espace is kategóriát váltott – a legújabb nemzedéke inkább 5+2 üléses crossover, mint egyterű –, szinte csak a Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy trióban bízhatnak a vásárlók.

A Ford a vadonatúj Galaxyvel továbbra is a hagyományok útján marad: a bejelentett új széria is „becsületes”, akár hétüléses praktikus, nagy egyterű. Profilja jóformán alig változott, és a rokonság egyértelmű a szintén új S-Max testvérrel, amely a sportosabb irányt képviseli.

Az új, trapéz alakú hűtőrács a típus leginkább hangsúlyos pontja. Belül a modell néhány újdonságot is hoz a szegmensbe: felár ellenében a második és a harmadik üléssor elektromosan dönthető lesz, a csomagtérfedelet pedig a kulcs nélküli rendszernek köszönhetően láblendítéssel is ki lehet nyitni, ha éppen a kezünk tele van csomagokkal. Az elektromosan állítható kormányoszlop vagy a szellőztethető, masszírozós fotelek a nagyobb kategóriák felé sodorják a Galaxyt.

Belül analóg műszerfal helyett 10 hüvelykes kijelzőt találunk, amely számtalan információ és adat megjelenítésére képes, a középkonzolon pedig a Sync 2 multimédiás-navigációs rendszer érintőképernyős kijelzője trónol. A csomagtartó a hírek szerint az elődénél is nagyobb, az üléseket lehajtva pedig teljesen sík teret kapunk – a habot a tortán az ülések alatti plusztároló jelenti. A sajtóanyag szerint a második és a harmadik sor utasai nagyobb fejtérnek örülhetnek, és a hátsó utasok is kapnak könyöktámaszt, italtartót és különálló panelt a klímabeállítások módosításához.

Az újdonság nem meglepő módon az S-Max típushoz hasonlóan a Mondeo padlólemezére épül, futóműve pedig elöl MacPherson-rendszerű, hátul több lengőkaros. Kérhető szinttartó futómű, amelynek köszönhetően nagyobb terhelésre sem ül le az autó hátulja, opcionálisan pedig állítható lengéscsillapító rendszert is kérhetnek a vásárlók, amely a normál mellett komfort- és sportállást kínál.

Az extralistán számos új kényelmi és biztonsági tétel jelenik meg. Az összes fontos vezetéstámogató rendszer elérhetővé válik, legyen szó a sávtartóról, a holttérfigyelőről, a 360 fokos kamerarendszerről, az önparkolóról, az adaptív tempomatról, az intelligens ledes fényszóró rendszerről.

A motorok szintén az új Mondeóból érkeznek: benzinfronton az alapot az 1,5 literes, négyhengeres, turbós EcoBoost adja, amely itt 160 lóerővel lesz elérhető. A benzineskínálat még izgalmasabb darabját adja a változatlan formában átkerülő kétliteres, 240 lóerős turbómotor, a dízeleknél egyetlen 2,0 literes erőforrással kitöltötték a palettát a gyáriak: az átdolgozott TDCi 120, 150, 180 és 210 lóerővel is elérhető lesz. Szerencsére a Ford ezúttal észnél volt és nem tette be a kínálatba a háromhengeres 1,0 literes EcoBoost motort. Szinte az összes erőforrás kérhető lesz automata váltóval is, a közeljövőben pedig állítólag összkerékhajtással is bemutatkozik a típus.

Az új Galaxy piacra lépésének pontos időpontjáról egyelőre nem rendelkezünk hivatalos információval, de talán ez a típus hamarabb eljut a kereskedésekbe, mint a Mondeo, amelyre rengeteget kellett várni. Az ár vélhetően a leköszönő modellének nem éppen alacsony szintjén marad.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.