Azonban sok olyan nagycsaládos akad, akinek tényleg szüksége van a teljes értékű hétüléses buszlimuzinra, és kényelmi vagy biztonsági szempontok miatt nem feltétlenül kíván beülni a hét-kilenc személyes, áruszállító dobozosokkal rokon kisbuszokba, például a Renault Traficba, a Ford Transitba. Viszont a nagyobb hétüléses egyterűek kínálata egyre szűkebb, s mióta a Renault Espace is kategóriát váltott – a legújabb nemzedéke inkább 5+2 üléses crossover, mint egyterű –, szinte csak a Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy trióban bízhatnak a vásárlók.
A Ford a vadonatúj Galaxyvel továbbra is a hagyományok útján marad: a bejelentett új széria is „becsületes”, akár hétüléses praktikus, nagy egyterű. Profilja jóformán alig változott, és a rokonság egyértelmű a szintén új S-Max testvérrel, amely a sportosabb irányt képviseli.
Az új, trapéz alakú hűtőrács a típus leginkább hangsúlyos pontja. Belül a modell néhány újdonságot is hoz a szegmensbe: felár ellenében a második és a harmadik üléssor elektromosan dönthető lesz, a csomagtérfedelet pedig a kulcs nélküli rendszernek köszönhetően láblendítéssel is ki lehet nyitni, ha éppen a kezünk tele van csomagokkal. Az elektromosan állítható kormányoszlop vagy a szellőztethető, masszírozós fotelek a nagyobb kategóriák felé sodorják a Galaxyt.
Belül analóg műszerfal helyett 10 hüvelykes kijelzőt találunk, amely számtalan információ és adat megjelenítésére képes, a középkonzolon pedig a Sync 2 multimédiás-navigációs rendszer érintőképernyős kijelzője trónol. A csomagtartó a hírek szerint az elődénél is nagyobb, az üléseket lehajtva pedig teljesen sík teret kapunk – a habot a tortán az ülések alatti plusztároló jelenti. A sajtóanyag szerint a második és a harmadik sor utasai nagyobb fejtérnek örülhetnek, és a hátsó utasok is kapnak könyöktámaszt, italtartót és különálló panelt a klímabeállítások módosításához.
Az újdonság nem meglepő módon az S-Max típushoz hasonlóan a Mondeo padlólemezére épül, futóműve pedig elöl MacPherson-rendszerű, hátul több lengőkaros. Kérhető szinttartó futómű, amelynek köszönhetően nagyobb terhelésre sem ül le az autó hátulja, opcionálisan pedig állítható lengéscsillapító rendszert is kérhetnek a vásárlók, amely a normál mellett komfort- és sportállást kínál.
Az extralistán számos új kényelmi és biztonsági tétel jelenik meg. Az összes fontos vezetéstámogató rendszer elérhetővé válik, legyen szó a sávtartóról, a holttérfigyelőről, a 360 fokos kamerarendszerről, az önparkolóról, az adaptív tempomatról, az intelligens ledes fényszóró rendszerről.
A motorok szintén az új Mondeóból érkeznek: benzinfronton az alapot az 1,5 literes, négyhengeres, turbós EcoBoost adja, amely itt 160 lóerővel lesz elérhető. A benzineskínálat még izgalmasabb darabját adja a változatlan formában átkerülő kétliteres, 240 lóerős turbómotor, a dízeleknél egyetlen 2,0 literes erőforrással kitöltötték a palettát a gyáriak: az átdolgozott TDCi 120, 150, 180 és 210 lóerővel is elérhető lesz. Szerencsére a Ford ezúttal észnél volt és nem tette be a kínálatba a háromhengeres 1,0 literes EcoBoost motort. Szinte az összes erőforrás kérhető lesz automata váltóval is, a közeljövőben pedig állítólag összkerékhajtással is bemutatkozik a típus.
Az új Galaxy piacra lépésének pontos időpontjáról egyelőre nem rendelkezünk hivatalos információval, de talán ez a típus hamarabb eljut a kereskedésekbe, mint a Mondeo, amelyre rengeteget kellett várni. Az ár vélhetően a leköszönő modellének nem éppen alacsony szintjén marad.