Azonban sok olyan nagycsaládos akad, akinek tényleg szüksége van a teljes értékű hétüléses buszlimuzinra, és kényelmi vagy biztonsági szempontok miatt nem feltétlenül kíván beülni a hét-kilenc személyes, áruszállító dobozosokkal rokon kisbuszokba, például a Renault Traficba, a Ford Transitba. Viszont a nagyobb hétüléses egyterűek kínálata egyre szűkebb, s mióta a Renault Espace is kategóriát váltott – a legújabb nemzedéke inkább 5+2 üléses crossover, mint egyterű –, szinte csak a Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy trióban bízhatnak a vásárlók.
A Ford a vadonatúj Galaxyvel továbbra is a hagyományok útján marad: a bejelentett új széria is „becsületes”, akár hétüléses praktikus, nagy egyterű. Profilja jóformán alig változott, és a rokonság egyértelmű a szintén új S-Max testvérrel, amely a sportosabb irányt képviseli.
Az új, trapéz alakú hűtőrács a típus leginkább hangsúlyos pontja. Belül a modell néhány újdonságot is hoz a szegmensbe: felár ellenében a második és a harmadik üléssor elektromosan dönthető lesz, a csomagtérfedelet pedig a kulcs nélküli rendszernek köszönhetően láblendítéssel is ki lehet nyitni, ha éppen a kezünk tele van csomagokkal. Az elektromosan állítható kormányoszlop vagy a szellőztethető, masszírozós fotelek a nagyobb kategóriák felé sodorják a Galaxyt.
Belül analóg műszerfal helyett 10 hüvelykes kijelzőt találunk, amely számtalan információ és adat megjelenítésére képes, a középkonzolon pedig a Sync 2 multimédiás-navigációs rendszer érintőképernyős kijelzője trónol. A csomagtartó a hírek szerint az elődénél is nagyobb, az üléseket lehajtva pedig teljesen sík teret kapunk – a habot a tortán az ülések alatti plusztároló jelenti. A sajtóanyag szerint a második és a harmadik sor utasai nagyobb fejtérnek örülhetnek, és a hátsó utasok is kapnak könyöktámaszt, italtartót és különálló panelt a klímabeállítások módosításához.
Az újdonság nem meglepő módon az S-Max típushoz hasonlóan a Mondeo padlólemezére épül, futóműve pedig elöl MacPherson-rendszerű, hátul több lengőkaros. Kérhető szinttartó futómű, amelynek köszönhetően nagyobb terhelésre sem ül le az autó hátulja, opcionálisan pedig állítható lengéscsillapító rendszert is kérhetnek a vásárlók, amely a normál mellett komfort- és sportállást kínál.