Patrice Ratti, a Renault egyébként függetlenül ténykedő teljesítményrészlegének vezetője megerősítette, hogy a márka a jelenlegi – meglehetősen sikeres, illetve annak ígérkező – crossoverkínálatának sportosításán törik a fejüket. A részleg egyébként tavaly 35 ezer autót adott el, az új tagokkal pedig a többszörösére növekedhet ez a szám.
Egy sportmodell létrehozása nem olyan egyszerű, mint ahogy az hangzik. A fejlesztés mellett a gyártás kérdését is meg kell oldani, miközben a költségek értelemszerűen itt is kötik a mókás ötletekkel alaposan telezsúfolt fejekhez tartozó kezeket. Egyes pletykák már tényként kezelik az újdonságok érkezését, az elmondottak alapján viszont még pozitív döntés esetén is több mint egy évet kell várnunk a felmelegített crossoverekre.
A motortér tartalma egyébként nem kérdés: a mérnökök szinte biztosan a Clio RS 1,6 literes turbómotorját használnák majd a volán mögötti események felgyorsítására. A négyhengeres 200-220 lóerőt szolgáltat majd, amelyet hatfokozatú dupla kuplungos váltó továbbít majd az önzáró differenciálművel még jobban kapaszkodó első kerekekhez.