Külső
Arányaiban alig változott a harmadik Yaris-generáció, mégis teljesen új konstrukcióról van szó. Elődjénél tíz centivel hosszabb, kettővel alacsonyabb, a tengelytávon öt centit nyújtottak. Ennél is nagyobb újdonság, hogy a tervezők meg sem próbáltak az eddigi sormintába illeszkedő, finom, lágy vonalakkal megáldott autót alkotni, bátran kimondott cél volt, hogy a főleg a női vásárlók körében népszerű Yarisnak férfiasabbnak kell lennie az elladások fellendítése érdekében.
Elöl nagyszerűen sikerült a munka, a Yaris karakteres, vonzó arcot kapott, hátulra viszont elfogyott a lendület, valahogy nagyon nincs meg az összhang a front és a hátsó rész között. Különlegessége az autónak, hogy a szokásos két ablaktörlőlapát helyett egyetlen nagyméretűt kapott, gyorsan meg lehet szokni.
Belső
Nemcsak a Yaris külsejét, belsejét is átdolgozták, talán a legszembeötlőbb változás, hogy a műszerek nem digitálisak, hanem „mutatósak” és visszaköltöztek a kormány mögé. A jól felszerelt modellekben középre egy érintőképernyős, navigációs multimédiás egység kerül, kijelzője jó minőségű és a tolatókamera képét is megjeleníti. Kellemes anyagokat válogattak össze az utastérhez, a műszerfal tetejének szálcsiszolt hatása már-már prémiumközeli benyomást kelt, a kezelőszervek elhelyezése logikus.
A kormány jó fogású, az első ülések oldaltartása javult. A tízcentis hossznövekedésnek jó hatása volt a beltér méretére, hátul is kellemesen nagy a hely az immár fix és nem sínen tologatható pad előtt, normál méretekkel nem kell attól tartani, hogy a térdek az első ülések támláiba préselődnek. A csomagtartó 288 literes, két részre osztották, egy alsó rekeszbe is lehet pakolni.
A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatják!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!