A negyedik Clióval debütál a Renault új márkaarculata: teljesen új front részt kapott a kisautó, karosszériáját élekkel tűzdelték tele, a hátsó ajtók kilincseit a sportosabb hatás kedvéért elrejtették. Az ablakok alá krómcsíkok kerültek (középső felszereltségi szinttől), az emelkedő övvonal miatt azonban hátul kissé szűkek lettek az ablakfelületek.
Az új Clio elődjénél 3,5 centiméterrel hosszabb (4,06 méter), 45 milliméterrel alacsonyabb (1,45 méter) és 24 milliméterrel szélesebb (1,73 méter), módosított padlólemezének tengelytávja három centit nőtt (2,6 méter). Az előző generációhoz képest száz kilogrammot csökkent az autó tömege.
Három- és négyhengeres, közvetlen befecskendezéses motorokkal lesz kapható az autó, részben feltöltéssel. Ugyan a Renault még nem adott részletes tájékoztatást a kínálatról, úgy tudni, hogy egy 900 köbcentis, turbós háromhengeressel indul majd (90 LE, 135 Nm), amely hamarosan a Nissan Micrában is megjelenik. Átlagfogyasztása 4,3 liter.
Az 1,2-es, turbós négyhengeres motor 120 lóerős változatban lesz rendelhető, minden blokkhoz start-stop rendszer kapcsolódik. Alapjaiban dolgozzák át az 1,5-ös dízelt, ennek belépőváltozata szintén 90 lóerős lesz, Eco csomaggal 3,2 literes átlagfogyasztással.
Bemutatták az új Renault Cliót
Az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Renault Clio negyedik generációja. Itt vannak az első adatok.
2012. 07. 04. 7:21
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!