Teszt: Citroen DS4 THP 200 és e-HDi 110

Ha csak a külsőt nézzük, a DS4 jóval több egy sima C4-esnél. Mindent összevetve mégsem biztos, hogy megéri.

Automobil
2012. 08. 15. 6:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külső

Külsőleg verhetetlen a DS4, avantgárdabb, mint a C4, és úgy általában a legtöbb konkurensénél érdekesebb. Nem öncélúan formabontó, egyszerűen jól néz ki. Nagyon aktuális a formaterve, megvan benne az agresszió és a terepes stílus, amivel mostanában kenyérre lehet kenni a vevőket. Mégsem elcsépelt, a részletek franciás tisztelete is nyomot hagyott rajta. Meglepő, hogy pont a fényszórói egyeznek meg a C4-gyel, hiszen ezeket szokták első körben lecserélni, de ebből is látszik, hogy mit lehetett volna kihozni az alapformából, ha nem tartogatták volna minden ötletüket erre a modellre. Méretei és arányai becsapósak, sokkal kisebbnek látszik, mint amekkora valójában. Tetővonala szépen ívelt, de egyszerűen kevés, hogy már a franciák is el tudják rejteni az ablak sarkába a kilincset. Ennek a kis trükknek ráadásul többszörösen is megisszuk a levét, mert a kis nyílású ajtónak hosszú - szó szerint - mellbevágó éle van, a hátsó ablakokat pedig nem lehet letekerni.

Belső

Utasaink miatt nem érdemes C4 helyett DS4-et választani, nekik nem lesz szebb a napjuk attól, hogy mi jobban érezzük magunkat a kormány mögött. Kényelmesnek kényelmes, amennyivel feszesebb, az még nem rombolja le a márka imidzsét. Tágasságára sem lehet panasz, nagyjából ugyanazt tudja, mint a kategória nagyobb autói, magasabbak is elférnek benne, de nem dúskálnak a helyben, mint egy egyterűben. Elől a bővíthető szélvédő nem sokat tesz hozzá a látványhoz, mert nagyon rövid szakaszon mozog a két különálló napellenzőszerűség, meg sem közelíti a C3-as panoráma üvegét. Hátul a magas övvonal és a sötét üveg miatt már nyomasztó ülni. A bónusz hátsóajtó karfájának az a része, ahova tényleg könyökölünk, már az ajtó mögötti burkolatra került. Csomagtartója használható méretű, bár pótkerék nélkül adják, tároló-rekeszekből viszont nincs benne több, mint bármelyik alsó-középkategóriásban. Magassága ne tévesszen meg senkit, nem egyterűnek, hanem személyre szabható, stílusos kompaktnak szánták. A stílushoz viszont el kell ereszteni a költségvetést, mert elég kihagyni a navigációs képernyőt, máris sivárnak néz ki a szürke belső. Kezelhetősége nem citroenesen lagymatag, hanem peugeot-san összeszedett, de ez szigorúan csak a kezelőszervek működésére vonatkozik, az ergonómia még mindig nem tökéletes. A változtatható színű háttérvilágítás helyett például jobb lenne egy átláthatóbb menürendszer.

A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.