„Én, amikor Magyarország miniszterelnökeként erre az autóra nézek, munkásokat látok, sok-sok ezer magyar munkást, akik képesek arra, hogy ilyen autót állítsanak elő, nem külföldön, nem vendégmunkásként, hanem Magyarországon, itthon, a saját gyárukban, a saját városukban dolgozva” – hangsúlyozta a miniszterelnök, aki Dieter Zetschével, a Daimler AG vezérigazgatójával együtt vezette le az első CLA Mercedes személygépkocsit a futószalagról.
Orbán Viktor szerint, amikor a Daimler AG vezérigazgatója az új Mercedesre néz, a német mérnöki tudás nagyszerűségét látja az autóban, azt a hatalmas gazdasági előnyt, amely naggyá tette Németországot.
A miniszterelnök hangsúlyozta: bizonyíték Magyarország számára, hogy képesek vagyunk egy ilyen autót előállítani, „ha azt tudjuk mondani, hogy Made in Hungary egy ilyen Mercedes”.
Bizonyíték rá, hogy van kiút
Orbán Viktor hangsúlyozta: az új Mercedes egy másik bizonyíték is, hiszen az elmúlt két évben „a magyaroknak nagyon sok és nehéz munkát kellett elvégezniük annak érdekében, hogy az országot át tudjuk alakítani, és ne csak megmentsük az adósságválság miatti összeomlástól, hanem jövőt is adjunk neki”. Emlékeztetett arra, hogy ezt a munkát a magyarok elvégezték, ez egy „bizonyíték, hogy képesek vagyunk a saját gazdaságunkat rendbe hozni, hogy van kiút, hogy van növekedési lehetőség”, hogy a válság körülményei között is több ezer munkahelyet lehet létrehozni.
Két sikertörténet találkozik
Két sikertörténet találkozik itt most: egy régi sikertörténet, amit Mercedesnek hívnak, és egy új sikertörténet, egy új európai sikertörténet, amit úgy hívnak, hogy a magyar gazdaság megújítása – fogalmazott a miniszterelnök.
Visszaemlékezett gyerekkorára, amikor az utakon Trabantok, Wartburgok, Skodák, Moszkvicsok futottak, és a Volga számított luxusautónak. „Én is még Polski Fiaton tanultam vezetni. Ha azt mondta volna nekem valaki, hogy egyszer Magyarországon majd Mercedeseket fogunk gyártani, azt gondoltam volna, hogy nincs ki mind a négy kereke” – mondta.
Orbán Viktor úgy fogalmazott, ha az autóra néz és nem a munkásokra gondol, akkor két szó jut eszébe: erő és szépség. „Pontosan ilyen Magyarországot akarunk: erős és vonzó Magyarországot” – fűzte hozzá. „Köszönöm a befektetőknek, a Magyarország iránt bizalmukat kifejező németeknek de mindenekelőtt a magyar munkásoknak azt, hogy a teljesítményükkel újra és újra bizonyítékát adják a világnak: érdemes Magyarországra jönni, érdemes együttműködni” – fejezte be köszöntőjét a miniszterelnök.
„Kimagasló munkát” végeznek Kecskeméten
A Mercedes-gyár alig tíz hónappal ezelőtti átadásakor elhangzott: ha legördül az első CLA az üzem futószalagjáról, már nem a pirospaprika, hanem ez a kategóriájában új szegmenst teremtő autó lesz Magyarország „legmenőbb” exportcikke – mondta a Daimler AG vezérigazgatója a modell sorozatgyártásának ünnepélyes elindítása alkalmából pénteken Kecskeméten.
Dieter Zetsche hangsúlyozta: a múlt évben bemutatott Concept Style Coupé tanulmányautó formavilágára épülő CLA az első sorozatgyártású modell, amely kizárólag Kecskeméten készül. A hangsúlyozottan sportos járműnek jelenleg nincsen konkurenciája a piacon, hiszen egy teljesen új szegmenst képvisel – tette hozzá. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a kecskeméti gyár dolgozói az üzem 2012. márciusi átadása óta kimagasló munkát végeztek.
Fellegvár
Kecskeméten meghaladja a 6,3 milliárd forintot azoknak az önkormányzati beruházásoknak az összege, amelyek 2013-ban indulnak – mondta korábban Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere. Augusztus közepén röppent föl a hír, hogy újabb bővítést tervez a magyarországi autógyártás fellegvárában a Mercedes–Benz, a korábbi évi 150 ezerről 300 ezer darabra emelik az üzem kapacitását. A Daimler szóvivője később nem erősítette meg, de nem is cáfolta ezt az értesülést. A kormány augusztus végén kiemelt járműipari központtá nyilvánította Kecskemét térségét. A magyar közlekedési szakértelemre Törökország is számít.