Még egy lapáttal rátesz a Mercedes Kecskeméten

Bővítését tervez Kecskeméten, a magyarországi autógyártás egyik fellegvárában a Mercedes–Benz.

NT
2012. 08. 16. 8:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Napi Gazdaság azt írja, a beruházás több tízmilliárd forintba kerül, amihez az autógyár valószínűleg állami támogatást vesz majd igénybe. A jövő évi építkezés megkezdésével a termelés 2015-ben indulhat meg az új gyárrészben. Szakértők szerint Magyarországon egy évtized alatt akár 600 ezer autó is készülhet.

Elemzők mondták

Az elemzők egyöntetűen állítják, a járműipari termelés bővülésének köszönhetően javulhat Magyarországon az ipar teljesítménye a következő hónapokban. Tóth Gergely, a Buda-Cash Brókerház makroelemzője a Mercedes-gyár hatására utalva elmondta: az ipari termelési adatokon látszik, hogy elindult valami, mivel a járműgyártás volumene 13,1 százalékkal magasabb volt, mint 2011 azonos időszakában, és április-májushoz képest gyorsult a szegmens kibocsátása.

A szakértő szerint ugyanakkor markánsan még nem érhető tetten a „Mercedes-hatás”, mivel a járműgyártás általában két számjegyű növekedést tud felmutatni a többi cég termelésének is köszönhetően. Bár a hatás a vártnál mérsékeltebb, ugyanakkor reményt ad arra, hogy az ipar elkerüli a recessziót, és a következő hónapokban tovább nőhet a járműipari termelés volumene, és ez a bruttó hazai termék (GDP) alakulására is kedvezően hat majd – vélekedett Tóth Gergely, hozzátéve, hogy 20 százalék feletti növekedés a járműgyártásban vélhetően már a Mercedes-gyárnak lenne köszönhető.

Suppan Gergely, a TakarékBank elemzője szerint a Mercedes-gyárban júliusban beinduló második műszakos termelés újabb lökést ad majd az ipari termelésnek.

Német óriás Kecskeméten

A kecskeméti Mercedes-gyár megnyitása az utóbbi idők egyik legjelentősebb sikere Magyarország számára – ezt mondta Orbán Viktor az autógyártó óriás kecskeméti komplexumának elindulásakor. Szerinte a város a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen. A csillagos márka egyre közelebb hozza hazánkat ehhez, hiszen július 2-án már a tízezredik Mercedes–Benz B osztályú személygépkocsi gördült le a a kecskeméti gyár futószalagjáról.

 

Jönnek az autógyártók

Mint az mno.hu korábban beszámolt róla, több autógyár komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet idén: a Mercedes–Benz mellet, az Audi bővíti győri üzemét, tavaly szeptemberben pedig az Opel jelentett be egy nagyobb beruházást Szentgotthárdon.

Audi

Júliusban tették le Győrben az új üzem alapkövét. A tervek szerint az épülő prés-, lakkozó-, karosszériaüzem és járműszerelde 2013-ban kezdi meg működését. A győri cég jelenleg hétezer főt foglalkoztat, s a gyárbővítéssel további 2100 embernek ad majd munkát. Az új gyáregység egyébként jelentős kapacitásbővítést hordoz magában: évente akár 125 ezer gépjármű is készülhet Győrben, ahol továbbra is TT-k, valamint A3-asok előállítása folyik. Pénteken megjelent riportjában a La Libre Belgique című brüsszeli napilap arról cikkezett, hogy a magyar és a német fél egyaránt elégedett azokkal a fejlesztésekkel, amelyeket az Audi jelentett be Magyarországon. A győri Audi-gyár bokrétaünnepségén Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter úgy fogalmazott: az Audi-bővítéssel eldőlt, hogy Magyarország, Győr és a magyar autógyártás a jövőhöz tartozik.

Opel

A General Motors szentgotthárdi Opel-gyárában mintegy 600 ezer motor készül évente, ebből több mint 200 ezer benzinmotor. Tavaly majdnem 250 ezer hengerfej készült a mintegy tízezer váltó mellett. A cég nettó árbevétele 2010-ben 80 millió euró körül mozgott. Szeptember végén az Opel is bejelentette, hogy új gyártócsarnokot épít, melyben előreláthatóan 2012 végén kezdődhet meg a termelés.

Suzuki

Az esztergomi Suzukinál májusban kénytelenek voltak átállni egy műszakra, mert a fukusimai katasztrófa miatt alkatrészhiány lépett fel. Néhány héttel később azonban rendeződtek az alkatrészproblémák, s újra két műszakban dolgoztak a gyártósorok mellett, ahol napi 850 jármű készül.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.