A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közleménye szerint a meghirdetett 12 alapképzési szakra 6805 jelentkezőből 1644-en nyertek felvételt. A 11 mesterképzési szakra 1137-en jelentkeztek, közülük 1014-en kezdhetik meg tanulmányaikat ősztől. Mint írták: alapképzésben a legtöbb pontot a nemzetközi igazgatási szakra jelentkezőknek kellett összegyűjteni, a bejutási minimum 453 pont volt. A mesterképzésben a biztonság- és védelempolitikai szak bizonyult a legnépszerűbbnek, ahol 83 pont volt a bejutási küszöb (maximum 100 pontot lehetett gyűjteni).
Igazi sikertörténetnek nevezte a Kaposvári Egyetem rektora az idei felvételit. Tájékoztatása szerint 7,5 százalékkal több elsőéves kezdheti meg az ősszel a tanulmányait az alma materben, mint tavaly. A tavalyi 691-gyel szemben az idén 742-en nyertek felvételt – mondta a rektor. Arról is beszámolt, hogy a kaposvári campusra a jelentkezők 36,5 százalékát vették fel.
Szávai Ferenc a kedvező változást azzal indokolta, hogy 2012-től új koncepcióval, egységes arculattal jelentek meg. E mellett széles körben tájékoztatták a középiskolásokat arról, hogy milyen lehetőségeket kínál az egyetem. Csatos Zsuzsanna oktatási igazgató a négy karra felvett hallgatók számát ismertetve elmondta: a pedagógiai karon a tavalyival egyezően 262 hallgató kezdheti meg a tanulmányait. A művészeti karra 118 jelentkezőt vettek fel, szemben az előző évi 134-gyel. A gazdasági karon 44-gyel több, 184 elsőéves lesz, és az állattenyésztési karon is többen tanulhatnak, ugyanis a tavalyi 155 helyett az idén 178-an nyertek felvételt. A 742 hallgató többsége – 623 – államilag finanszírozott képzésre nyert felvételt, míg az önköltséges képzésre felvett hallgatók száma 119.
A Kaposvári Egyetemen is az országosan legmagasabb pontszámmal, 465 ponttal lehetett bejutni az államilag finanszírozott nemzetközi tanulmányok szakra. A pénzügy és számvitel képzéséhez 458 pontra volt szükség, a kereskedelem és marketing képzésre 449 ponttal lehetett bekerülni.
A Pannon Egyetemre az idén 8969-en jelentkeztek, 1872 hallgatót vettek fel, közülük 1471 diákot állami ösztöndíjas képzési helyre – közölte a veszprémi központú intézmény csütörtökön. A tájékoztatás szerint a felvett hallgatók közül 1271-en alapszakon, 313-an mesterszakon, 288-an pedig felsőoktatási szakképzésben kezdik meg tanulmányaikat. A legtöbb hallgatót a turizmus-vendéglátás alapszakra vették fel, ezt követi a vegyészmérnöki, valamint a gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki alapképzési szak.
A legtöbb – 468 – pontra a mérnök informatikus alapszak önköltséges képzéséhez volt szükség. Az állami ösztöndíjas képzések közül a gazdálkodási és menedzsment, valamint nemzetközi gazdálkodás alapszakok esetében volt a legmagasabb a ponthatár, ott 460 pontra volt szükség.
Idén 95 445-en felvételiztek, közülük 72 159-en örülnek most, a felvettek közül 18 400-an önköltséges képzésben vesznek részt. 10 821 jelentkező nem érte el a jogszabályi minimumponthatárt, vagy nem felelt meg az alkalmassági vizsgán, nem jelent meg a felvételin, a választott szakon nem volt elfogadható a középszintű érettségi, illetve ezek különböző kombinációja miatt nem vették fel. A legnépszerűbb intézmények az ELTE, a Debreceni Egyetem, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem voltak, a képzések közül pedig a gépészmérnök, mérnökinformatikus szakokra jelentkeztek a legtöbben, ami összhangban van a kormányzati törekvésekkel. Minden további érdekesség ITT!
Klinghammer István, az Emberi Erőforrások Minisztériumának felsőoktatásért felelős államtitkára csütörtöki sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a kormány által szerződésben vállaltnál is több hallgató jutott be ingyenes felsőoktatási helyekre. Kitért arra is, hogy 16 kiemelt szak esetében a 240 pont felett teljesítőknek legalább tíz százaléka felvételt nyert államilag finanszírozott helyre, ami ugyancsak a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájával (HÖOK) való januári megállapodásban szerepelt. A 440-460 pontnál alkalmazott 5-10 pontos korrekció mindössze 1-2 százaléknyi eltérés, ugyanakkor az ilyen magas pontszámot elérő diákokat „empátiával kell kezelni” – tette hozzá.