Botkáék még a szerintük jogos béremelést sem adnák meg az SZKT dolgozóinak

Bár Szeged baloldali vezetése elismerte, hogy jogos igény az SZKT dolgozóinak hatszázalékos béremelése, még tárgyalni sem voltak hajlandók erről. Sőt, Botka László polgármester helyettese egy Facebook-posztban úgy vélte, hogy szerényebbnek kellene lenniük a közlekedési cég munkavállalóit képviselő érdekérvényesítőknek. A kommentekben megnyilvánuló közfelháborodás miatt rövidesen törölni kényszerült a bejegyzést.

2021. 05. 13. 19:27
Karnok Csaba
20210326 Szeged Nem lehet jegyet venni a villamoson. Képen: Hétfőtől bármelyik ajtón fel lehet szállni a villamosra és buszokra. Fotó: Karnok Csaba KC Délmagyarország (DM) Fotó: Karnok Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) vezetése egyetért azzal, hogy égető szükség van a béremelésre,

Szeged baloldali vezetése huszadrangú dologként kezeli a közlekedési vállalat dolgozóinak megélhetését. – Előzmény nélküli, hogy lassan az év közepén járunk, és még csak béremelési ajánlatot sem tett az önkormányzat

– jelentette ki lapunknak Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete (BTDSZ) elnöke. A BTDSZ-elnök arra is felhívta a figyelmet, hogy

a hatszázalékos béremelés összesen nagyjából 120 millió forintot tenne ki, ami korántsem nagy ár ahhoz képest, hogy a megfelelő szolgáltatás biztosítása a tét. – A MÁV fenntartásában álló, Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-train ugyanis a jelenlegi beüzemelési időszak után nagyjából nyolcvan járművezetőt fog alkalmazni, és ha az SZKT-s kollégáknak nem garantálja a megfelelő bért a Botka László-féle városvezetés, akkor a munkatársak egy jelentős része az állami kézben lévő, versenyképes fizetést kínáló vállalathoz fog átmenni

– fejtette ki a szakember. Abból a szempontból is figyelemre méltó, hogy az SZKT elzárkózik a béremelés elől, hogy a kormány múlt héten döntött arról, hogy Szeged kiemelkedően magas – több mint 1,9 milliárd forintnyi – plusz kormányzati támogatást kap.

Szeged baloldali vezetése szerint jogos az önkormányzati közlekedési vállalat dolgozóinak béremelés igénye, mégsem adnák azt meg Fotó: Karnok Csaba/ KC Délmagyarország

Pikáns adalék, hogy a hatszázalékos emelés igényének jogosságát Szécsényi Rózsa alpolgármester is elismerte egy Facebook-bejegyzésében.

– Lehet, hogy nem tűnök elég szolidárisnak, de vállalom. A közlekedési dolgozók szakszervezete hatszázalékos béremelést követel. Ami, ha az inflációt nézem, teljesen reális, de mégsem értek egyet a szakszervezet mai bejelentésével – fogalmazott korábban Botka László helyettese, aki még arra is felszólította a szakszervezetet, hogy legyenek türelmesebbek és szerényebbek az „önkormányzat nehéz helyzetére” tekintettel. Nem csoda, hogy Botka helyettese mindössze néhány órával a poszt közzététele után kénytelen volt törölni azt, a felháborodott kommentek miatt. A hozzászólók úgy vélték, hogy a szerénység, és a türelem nem biztosítja a dolgozók megélhetését, azzal nem tudnak például a boltban fizetni.

– A szegedi önkormányzat vezetése a kérésünk ellenére sem vett részt a legutóbbi bértárgyaláson. Nagyon remélem, hogy a jövő hétfői fordulón delegálnak valakit Botkáék, ugyanis ennek hiánya a közlekedési dolgozók sorsa iránti teljes közönyösségnek lenne tekinthető – nyomatékosította Szabó István.

Mint korábban megírtuk, a BKV-nál sem rendezték a dolgozók béremelését. Bár a bérszövetségbe tömörült öt fővárosi cég a reálbérek megőrzéséhez szükséges hatszázalékos emelést követel, a közlekedési vállalat igazgatósága mégis nullaszázalékos béremelésről szóló üzleti tervet fogadott el a 2021-es évre. A Karácsony Gergely-féle városvezetés részéről pedig Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes azt hangoztatta, hogy nincs forrás az öt cégnél összesen mintegy nyolcmilliárd forintot kitevő emelésre. Erre Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke korábban úgy reagált lapunknak, hogy bár az említett összeg megadásával nőne a fővárosi költségvetés hiánya, az nem lenne túl nagy ár a BKV üzemképességének biztosításáért.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.