Átlag feletti mértékben emelkedtek az utóbbi időszakban az élelmiszerárak, a vásárlók közérzete azonban még súlyosabb drágulást érzékel, mint amilyet a hivatalos statisztika kimutat. A VG körképéből – amely a Lidl, a SPAR, a Tesco, az Auchan és a Penny válaszain alapul – kiderült, hogy elindult a lefelé vásárlások értéke, azaz a drágább brandtermékek helyett sok esetben már az olcsóbb, saját márkás cikkek kerülnek a kosarakba.
A jó ár-érték arány fontosabb, mint eddig bármikor, ugyanakkor a magasabb jövedelműek egyelőre korlátozottabb mértékben váltanak olcsóbb termékekre.
A VG beszámolója szerint sok család arra panaszkodik, az alapvető élelmiszerek napi beszerzése a korábbi három-négyezer forint helyett ma már legalább öt-hatezret visz el, a jellemzően 18-20 ezer forintos nagybevásárlásoknál pedig a végösszeg esetenként 30 ezer fölé kúszott.