– Az olvasási szokások megváltoztak – fogalmazott Toót-Holló Tamás, a Magyar Nemzeti Médiaszövetség (MNMSZ) elnöke, lapunk főszerkesztője a II. Kárpát-medencei magyar médiatalálkozón elmondott beszédében. Hozzátette: az online újságírás gyorsasága fontos.
– Legyünk hűek a szakmai normáinkhoz, mivel ezzel probléma van
– részletezte. A média jelenlegi állapotáról szólva közölte: az online olvasók előretörtek, azonban a márkahűség már nem érhető tetten közöttük. Kiemelte: kevesen vannak, akik tudatosan olvasnak online portálokat, rengetegen a Facebookról, különböző hírcsatornákról vagy a Google keresőmotorjain keresztül érkeznek a hírportálokra.
– Az emberek figyelme szétszóródik
– húzta alá. A szövetség elnöke leszögezte, hogy az olvasók figyelméért folyó harcban a portáloknak szükséges a SEO-optimalizálás megfelelő alkalmazása. Szerinte lehetséges, hogy a márkahűség a határon túli magyarok között erősebb, azonban az anyaországi helyzetet nehezebbnek látja.
– A keresőmotorok szeretik a podcastet, a videókat, az egymásra hivatkozásokat – emelte ki Toót-Holló Tamás. Továbbá a rendkívüli hírek fontosságát hangsúlyozva példaként említette, hogy amikor a Ferencváros labdarúgócsapata kikapott az Iváncsa együttesétől, a hír az egész internetet bejárta.
– Nem meghátrálunk a kihívások elől, hanem szembeszállunk velük, hogy eljuttassuk az üzeneteinket az olvasóknak
– zárta beszédét az MNMSZ elnöke.
Borítókép: Toót-Holló Tamás (Fotó: Mirkó István)