Magyarország tömegközlekedése a legjobbak között van Európában

A Greenpeace környezetvédelmi szervezet arra a megállapításra jutott egy május elején napvilágot látott tanulmányában, hogy példaértékű Magyarország tömegközlekedése. Kitértek arra is, hogy mindez leginkább az újonnan bevezetett vármegye- és országbérleteknek köszönhető.

2023. 05. 12. 21:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Példaértékű Magyarország tömegközlekedése – állapította meg a Greenpeace nemzetközi környezetvédelmi szervezet május elején kiadott jelentésében, amelyben harminc európai ország és azok fővárosainak közösségi közlekedését vizsgálták meg. Hazánkon kívül ilyen minősítést csak Ausztria és Németország kapott.

A dokumentumban az országok és a városok pontszámokat kaptak különböző szempontok mentén, így például vizsgálták a jegyrendszert, a hosszú távra megváltott bérletek árát, a szociális szempontok szerint osztott kedvezményeket és az áfa mértékét is.

A Greenpeace elsősorban arra volt kíváncsi, hogy az európai országokban és városokban mennyire járnak közel az úgynevezett klímajegy vagy klímabérlet bevezetéséhez, amely olyan termék, ami a lehető legszélesebb tömegeknek teszi lehetővé a közösségi közlekedés használatát, ezzel csökkentve a járműforgalom által okozott környezeti terhelést.

A felmérés alapján az európai országok között Magyarország a 8. helyen végzett a 30 vizsgált országból, míg Budapest a 16. helyen áll a fővárosok versenyében. Ez azt is jelenti, hogy a fővárosi közlekedési problémák az országhelyezésünket is rontották valamelyest.

 

 

A tanulmányban kiemelik, hogy a budapesti bérletek ára valamivel magasabb, mint a listán a magyar fővárost megelőző négy városé, amelyek visszafelé sorrendben: Lisszabon, Ljubljana, Brüsszel és Varsó. A különböző utazási kedvezményeket viszont pozítivumként értékelték.

Magyarország jó értékelése nagy részben az újonnan bevezetett vármegye- és országbérleteknek köszönhető.

Ismert, hogy a kormány május elsejétől tette elérhetővé ezeket, amelynek nyomán 4-4,5 millió ingázó munkavállaló anyagi terheit akarták csökkenteni. Ezen bérletekkel korlátlanul lehet utazni a vármegyéken, illetve országon belül a MÁV-Start, a Volánbusz, a MÁV–HÉV (a HÉV-szerelvényeken Budapest határáig) és a GYSEV helyközi járatain. A teljes árú vármegyebérlet 9450, míg a tanuló-vármegyebérlet 945 forintba kerül. A teljes árú országbérletért 18 900, a tanuló-országbérletért pedig 1890 forintot kell fizetni.

Borítókép: a MÁV-Start KISS emeletes motorvonata (Fotó: Havran Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.