Jellegzetes a tavalyi kampányból a baloldal – végül ellenük fordult – kampánydala, „A hatalom a népé” története. Az Állami Számvevőszék lapunk birtokába került jelentése szerint ennek videóklipjéhez a statiszták szervezése, illetve a dal „színpadi megszólaltatása” 853 440 forintba került, és Márki-Zay Péter mozgalma fizette. Nemcsak a nóta érkezett tehát az Egyesült Államokból, Patty Smith-től, hanem a megszólaltatáshoz szükséges pénz is. Emlékezetes, hogy Orbán Viktor a baloldal politikája kapcsán korábban úgy fogalmazott, hogy „aki fizeti a számlát, az rendeli a nótát”.
Mindez csak egyetlen példa a 117-ből, amely az Állami Számvevőszék részjelentésének VI. számú mellékletében szerepel. Hosszan, oldalakon keresztül taglalja az ellenőrző szerv, hogyan költötte el Márki-Zay Péter miniszterelnök-jelölt szervezete a baloldal tavalyi választási kampányára a pénzeket. Az már korábban világossá vált, hogy a Mindenki Magyarországa Mozgalom külföldről, Karácsony Gergely tanácsadójának, Korányi Dávidnak a szervezetétől, az Action for Democracy-tól 1 848 603 106 forintot kapott.
A teljes, a baloldal által külföldről kapott pénzösszeg a Nemzeti Információs Központ szerint a négymilliárd forintot is meghaladja.
Most a tengerentúlról kapott több mint 1,8 milliárd forint meghatározó részének felhasználásának módjára is fény derül, a Magyar Nemzet cikksorozatban fogja részletesen ismertetni, mi mindenre, és kinek mentek pontosan a guruló dollárok.
Információink szerint a részjelentés megállapította, hogy a DK, a Jobbik, a Momentum, az MSZP, az LMP és a Párbeszéd „a választási kampányban a jóhiszemű és rendeltetésszerű joggyakorlás alapelvét figyelmen kívül hagyta, a törvényi előírásokat megkerülte a közös kampányuk finanszírozása, a kampányköltések mértékének korlátozása és a kampányelszámolás tekintetében.” Az ellenőrző szervezet szerint mivel a hat párt és a Márki-Zay-féle MMM a kampányban közös rendezvényeket tartott, közös plakátokat, közös logót és egységes választási szlogeneket használt, ezért az MMM „kampányhoz kapcsolódó tevékenysége és költései alkalmasak voltak a választási kampány és a választások befolyásolására”.
Így aztán az ÁSZ megállapítja, hogy „a hatpárti összefogásban részt vevő pártok a kampányköltésekre előírt törvényi korlátozást nem tartották be, a hat párt és a Mindenki Magyarországa Mozgalom együttesen több mint 1 683,3 M forinttal többet költött a választási kampányra az engedélyezett összegnél”.
Az ÁSZ ugyanakkor leszögezi, hogy ez csak részjelentés, és további vizsgálatokat folytat. Azaz, az említett összeg akár még nőhet is.
Az Állami Számvevőszék részletesen is feltárta a baloldal – külföldről finanszírozott – kampányköltéseit. Így kiderül, hogy 860 millió forintot fizettek ki sms-kampányokra, automatizált telefonhívásokra és közösségi médiában megjelenő hirdetésekre, adatbázis-építésre és -kezelésre. Ezek azok a tevékenységek, amelyeket a Gyurcsány–Bajnai-kör emberei által működtetett DatAdat nevű cégcsoport végzett számukra. Az ÁSZ külön vizsgálta a DatAdat GMBH, azaz a bécsi DatAdat és Márki-Zayék között 2022. március 17-én létrejött megbízási keretszerződést is.
Mindezeken túlmenően a külföldi kampánydollárokból jutott 324 millió forint választási gyűlésekre és kampányrendezvényekre is. 365 millió forintot költöttek választási plakátokra, szóróanyagokra és egyéb kampányeszközökre. Ha pedig ez még nem lett volna elég, közel 133 millió forint elment kiadványokra is, így például a Bödőcs Tibor által reklámozott propagandalapra, a Nyomtass Te Is! című kiadványra, amely lenéző módon a „vidékieket” akarta felvilágosítani.