Helyreállt a vonatközlekedés a békéscsabai vonalon

Szombat estére befejezték a múlt héten vasárnap Kétpónál történt baleset során kevésbé rongálódott vágány helyreállítását, valamint a pálya és a biztosítóberendezés ellenőrzését – tájékoztatta az MTI-t a MÁV.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI, MÁV2023. 07. 16. 8:41
null
Kétpó, 2023. július 11. A Szolnokról Békéscsaba-Lőkösháza irányába közlekedő tehervonat július 9-én kisiklott egyik kocsiját emelik le speciális daruval a sínekről Tiszatenyő és Mezőtúr között, Kétpó forgalmi kitérőnél 2023. július 11-én. A tehervonat 17 kocsis szerelvényének kilenc kocsija siklott ki, nyolc vagon és a mozdony a vágányon maradt. A vagonok közül ötben szállítottak veszélyes anyagot, ezek közül négy siklott ki. A kisiklott négy vagonból egy megsérült. A balesetben jelentős mértékben károsodott a vasúti pálya és a felsővezeték is, a kár az előzetes számítások szerint több százmillió forint. MTI/Mészáros János
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vasárnap hajnaltól egy vágányon ismét közlekedhetnek a személyszállító vonatok Tiszatenyő és Mezőtúr között, az utasoknak – egy vonatpár kivételével – már nem kell pótlóbuszra átszállniuk. A Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon utazók tíz-húsz perccel hosszabb menetidőre számíthatnak, amíg tart a másik vágányon a kármentesítés és az eredeti pályaállapot visszaállítása.

Szombat éjszaka a Keleti pályaudvarról Bukarestbe továbbinduló, és a vasárnap hajnalban Bukarestből Bécsbe közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonat még Biharkeresztes érintésével, a Nagyvárad–Kolozsvár–Tövis kerülő útirányon közlekedik, aztán már ismét Békéscsabán és Lőkösházán keresztül jár a Dacia.

 

Egész héten dolgoztak a helyreállításon

Július 9-én, vasárnap délben Kétpónál 

egy tehervonat kilenc konténerszállító és tartálykocsija kisiklott, jelentős kárt okozva a vasúti pályában is, ezért mindkét vágányon le kellett állítani a forgalmat. 

Emiatt Törökszentmiklós és Mezőtúr között pótlóbuszok szállították az utasokat, az eljutási idő egy-másfél órával nőtt a békéscsabai fővonalon.

Még vasárnap elkezdték a műszaki mentést, Szolnokról a helyszínre érkezett egy nagy teherbírású vasúti daru, amellyel a kisiklott kocsikat helyezték vissza a vágányra, illetve a roncsokat és a konténereket emelték át vasúti szállítókocsikra. Szerdára sikerült kiemelni a balesetkor a kavicságyazatba beékelődött teherkocsit is, és még öt kocsit szállítottak el. Csütörtökön a kevésbé rongálódott bal vágányon vasbetonaljcseréket, ágyazatrendezést végeztek, a betontörmelékeket takarították ki a vágányból, és sínszakaszokat cseréltek ki.

Szombat kora reggelre végzett a daru a kocsik, roncsok beemelésével, és napközben a bal vágányon a szakemberek visszakötötték a daruzás előkészítésekor elbontott felsővezetéket, valamint folytatták a pálya és a biztosítóberendezés javítását.

 

Több százmilliós a kár

A MÁV tájékoztatása szerint a másik vágányban a kisiklott, felborult kocsik nagyobb kárt tettek: egy felsővezetéket tartó oszlop kidőlt és összetört, körülbelül két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, ezen belül mintegy négyszáz méteren a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak. Itt új pályát kell építeni, emiatt 

a teljes helyreállítás akár több hetet is igénybe vehet. 

Addig a munkálatok helyszíne melletti vágányon, mintegy kétszáz méteren lassabban, óránként negyven kilométeres sebességgel haladnak a vonatok. Az okozott kár több száz millió forintra becsülhető.

Borítókép: Helyreállítás Kétpó forgalmi kitérőnél (Fotó: MTI/Mészáros János)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.