Vasárnap hajnaltól egy vágányon ismét közlekedhetnek a személyszállító vonatok Tiszatenyő és Mezőtúr között, az utasoknak – egy vonatpár kivételével – már nem kell pótlóbuszra átszállniuk. A Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon utazók tíz-húsz perccel hosszabb menetidőre számíthatnak, amíg tart a másik vágányon a kármentesítés és az eredeti pályaállapot visszaállítása.
Szombat éjszaka a Keleti pályaudvarról Bukarestbe továbbinduló, és a vasárnap hajnalban Bukarestből Bécsbe közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonat még Biharkeresztes érintésével, a Nagyvárad–Kolozsvár–Tövis kerülő útirányon közlekedik, aztán már ismét Békéscsabán és Lőkösházán keresztül jár a Dacia.
Egész héten dolgoztak a helyreállításon
Július 9-én, vasárnap délben Kétpónál
egy tehervonat kilenc konténerszállító és tartálykocsija kisiklott, jelentős kárt okozva a vasúti pályában is, ezért mindkét vágányon le kellett állítani a forgalmat.
Emiatt Törökszentmiklós és Mezőtúr között pótlóbuszok szállították az utasokat, az eljutási idő egy-másfél órával nőtt a békéscsabai fővonalon.
Még vasárnap elkezdték a műszaki mentést, Szolnokról a helyszínre érkezett egy nagy teherbírású vasúti daru, amellyel a kisiklott kocsikat helyezték vissza a vágányra, illetve a roncsokat és a konténereket emelték át vasúti szállítókocsikra. Szerdára sikerült kiemelni a balesetkor a kavicságyazatba beékelődött teherkocsit is, és még öt kocsit szállítottak el. Csütörtökön a kevésbé rongálódott bal vágányon vasbetonaljcseréket, ágyazatrendezést végeztek, a betontörmelékeket takarították ki a vágányból, és sínszakaszokat cseréltek ki.
Szombat kora reggelre végzett a daru a kocsik, roncsok beemelésével, és napközben a bal vágányon a szakemberek visszakötötték a daruzás előkészítésekor elbontott felsővezetéket, valamint folytatták a pálya és a biztosítóberendezés javítását.
Több százmilliós a kár
A MÁV tájékoztatása szerint a másik vágányban a kisiklott, felborult kocsik nagyobb kárt tettek: egy felsővezetéket tartó oszlop kidőlt és összetört, körülbelül két kilométeren megrongálódott a vasúti pálya, ezen belül mintegy négyszáz méteren a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak. Itt új pályát kell építeni, emiatt
a teljes helyreállítás akár több hetet is igénybe vehet.
Addig a munkálatok helyszíne melletti vágányon, mintegy kétszáz méteren lassabban, óránként negyven kilométeres sebességgel haladnak a vonatok. Az okozott kár több száz millió forintra becsülhető.