Lázár János: Hódmezővásárhely zsákutcába jutott

Makó és Szeged is komoly fejlődés előtt áll, Hódmezővásárhelyen viszont más a helyzet. Erről az építési és közlekedési miniszter beszélt a Rádió 7 Közös nevező című műsorában. Lázár János azt is elmondta, hogy hatalmas esélyt lát arra, hogy Makó turisztikai központtá váljon.

2023. 12. 21. 20:24
LÁZÁR János
Budapest, 2023. december 4. Lázár János építési és közlekedési miniszter beszél a Rákosrendezõ pályaudvar területére tervezett, 130 hektáros új "millenniumi városközpontról tartott sajtótájékoztatón az Építési és Közlekedési Minisztériumban 2023. december 4-én. A miniszter elmondta, hogy a világ legfontosabb ingatlanfejlesztõivel zajlanak a tárgyalások, a külföldi befektetõk mintegy 5 milliárd euró értékû fejlesztést terveznek a jelenleg állami tulajdonban lévõ területen. Az állam vállalta, hogy mintegy 1 milliárd euró értékben hajt végre infrastrukturális beruházásokat. MTI/Soós Lajos Fotó: Soós Lajos
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Makó és Szeged is nagy lehetőségek előtt áll 2024-ben – jelentette ki a Rádió 7 csütörtöki Közös nevezőjében Lázár János, amit a Délmagyarország szemlézett. Az építési és közlekedési miniszter hozzátette: Makón megépül az új kínai élelmiszeripari csomagolóüzem, és átadják a Hagymatikum 12 milliárd forintos, új szárnyát. 

LÁZÁR János
Lázár János építési és közlekedési miniszter a nemzeti konzultációról tartott lakossági fórumon (Fotó: MTI/Balázs Attila)

Lázár János kijelentette, hogy 

megérte megcsinálni a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamost, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Szerinte Szeged és Budapest között is használják az emberek a vasutat, vagyis érdemes pénzt fordítani a kötöttpályás infrastruktúrára. Ahogy fogalmazott, „az embereknek joga egyik pontból a másikba eljutni”.

A miniszter beszélt arról is, hogy Magyarországnak most a vidéket kell fejlesztenie, fontos, hogy a források vidékre, például Makóra és Szegedre kerüljenek.

A makói fürdő fantasztikus beruházás, hatalmas esélyt ad rá, hogy Makó turisztikai központtá váljon. Ipari tőke is érkezett a városba, egy nagy kínai gyár települ be, amely jövő decemberben már gyártani is akar itt, meg is kezdődött már a gyárterület kiépítése

– mondta Lázár János, aki az ország egyik legrosszabb munkáltatójának nevezte a Continental gumigyárat, ahol méltatlanul bánnak a munkavállalókkal.

A miniszter sikerként említette, hogy sikerült Makóra csábítaniuk egy kínai nagyvállalatot.

Hatalmas gyár épül a makói ipari parkban, egy élelmiszer-ipari csomagolóüzem, amely megfelelő munkahelyet biztosít a makóiaknak, és amelyben van növekedési potenciál. 2024 Makó éve lesz, Makó jövőre nagyot fog dobbantani

– hangsúlyozta Lázár János. Szerinte a szegediek által választott út másmilyen, mint a hódmezővásárhelyieké.

Amelyik utat 2019-ben a vásárhelyiek választották, az járhatatlan. Teljes zsákutca, ami a városban van, és nem is visz sehova. Hódmezővásárhely Szeged és Makó között eljelentéktelenedhet.

– Hogy 2024-ben mit döntenek, az nyilvánvalóan a vásárhelyiek dolga, de ebből előrelépés és fejlődés érdemben nem lesz – fogalmazott a miniszter.

Borítókép: Lázár János (Fotó: MTI/Soós Lajos)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.