– Makó és Szeged is nagy lehetőségek előtt áll 2024-ben – jelentette ki a Rádió 7 csütörtöki Közös nevezőjében Lázár János, amit a Délmagyarország szemlézett. Az építési és közlekedési miniszter hozzátette: Makón megépül az új kínai élelmiszeripari csomagolóüzem, és átadják a Hagymatikum 12 milliárd forintos, új szárnyát.
Lázár János kijelentette, hogy
megérte megcsinálni a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamost, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket.
Szerinte Szeged és Budapest között is használják az emberek a vasutat, vagyis érdemes pénzt fordítani a kötöttpályás infrastruktúrára. Ahogy fogalmazott, „az embereknek joga egyik pontból a másikba eljutni”.
A miniszter beszélt arról is, hogy Magyarországnak most a vidéket kell fejlesztenie, fontos, hogy a források vidékre, például Makóra és Szegedre kerüljenek.
A makói fürdő fantasztikus beruházás, hatalmas esélyt ad rá, hogy Makó turisztikai központtá váljon. Ipari tőke is érkezett a városba, egy nagy kínai gyár települ be, amely jövő decemberben már gyártani is akar itt, meg is kezdődött már a gyárterület kiépítése
– mondta Lázár János, aki az ország egyik legrosszabb munkáltatójának nevezte a Continental gumigyárat, ahol méltatlanul bánnak a munkavállalókkal.
A miniszter sikerként említette, hogy sikerült Makóra csábítaniuk egy kínai nagyvállalatot.
Hatalmas gyár épül a makói ipari parkban, egy élelmiszer-ipari csomagolóüzem, amely megfelelő munkahelyet biztosít a makóiaknak, és amelyben van növekedési potenciál. 2024 Makó éve lesz, Makó jövőre nagyot fog dobbantani
– hangsúlyozta Lázár János. Szerinte a szegediek által választott út másmilyen, mint a hódmezővásárhelyieké.
Amelyik utat 2019-ben a vásárhelyiek választották, az járhatatlan. Teljes zsákutca, ami a városban van, és nem is visz sehova. Hódmezővásárhely Szeged és Makó között eljelentéktelenedhet.
– Hogy 2024-ben mit döntenek, az nyilvánvalóan a vásárhelyiek dolga, de ebből előrelépés és fejlődés érdemben nem lesz – fogalmazott a miniszter.