Ezúttal jól vizsgáztak a közvélemény-kutatók

A rangsorban az utolsó a Republikon Intézet.

2024. 06. 10. 11:37
szavazás
Fotó: Ladóczki Balázs
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az EP-választás előtti legutolsó publikációk alapján elmondható, hogy 

a közvélemény-kutató intézetek nem szerepeltek rosszul a vasárnapi voksolást illetően – derül ki a Real-PR 93. összeállításából.

Felmérésük szerint az egyes kutatások „legvalószínűbb listás eredményét” vizsgálva megállapítható, hogy szinte mindegyikük pontosan jelezte előre a legnagyobb támogatottságú pártok várható eredményeit. – Fontos megjegyezni, hogy az egyes kutatások eltérő időpontban készültek, és azt is, hogy egy kutatás sohasem előrejelzés, hanem az aktuális párterőviszonyok felmérése. A választási eredménnyel való összevetésük mégis elkerülhetetlen – olvasható a közleményben.

Mint írták, a bevett gyakorlat szerint az egyes pártok mért és valódi támogatásának negatív és pozitív különbségét négyzetre emelve és összeadva válik az eltérések mértéke összehasonlíthatóvá. 

A 2024-es EP-választások végeredményéhez a 21 Kutatóközpontnak a választásokhoz időben legközelebb készült kutatásának eredménye lett a legpontosabb (csak 0,8 százalék az eltérés) a második legkorábban, még áprilisban készült Republikon-felmérés a pedig legkevésbé pontos (6,6 százalék az eltérés). 

 

A közvélemény-kutatók jól dolgoznak (Forrás: Real-PR 93.)

A kutatócégek képzeletbeli rangsorának második helyezettje a Závecz Research (1,4 százalék az eltérés), a harmadik pedig az Alapjogokért Központ (1,6 százalék az eltérés). Még további hét intézet adatainak eltérése maradt három százalék alatt. 

Borítókép: Illusztráció

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.