Az elmúlt hetekben, hónapokban Magyar Péter intenzív országjárást hajtott végre. Az újdonsült politikus hozzávetőlegesen százhetven településen bukkant fel, tartott beszédet. Arról még nincsenek pontos információk, hogy ez a mindenképpen komoly anyagi, logisztikai hátteret igénylő demonstrációsorozat mennyibe került, de a piaci viszonyokat szem előtt tartva egyértelműen kijelenthető, hogy több száz millió forintról beszélünk. Bár Magyar Péter többször elmondta, hogy nyilvánosságra fogja hozni a vagyonnyilatkozatát, ezt máig nem tette meg. Mellesleg nehezen elképzelhető, hogy a Tisza Párt vezetője a saját pénzéből kampányolna, így ez a dokumentum ebből a szempontból nem is érne sokat.
De vegyük sorra, hogy mi is szükséges egy ilyen hosszú, mozgalmas kampányhoz! A finanszírozók mellett egyrészt szükség van egy bizalmi emberekből álló stábra, amely kijelöli a célállomásokat, a különböző települések adottságait feltérképezve sorvezetőket, felkészítő anyagokat készít, és nem utolsósorban leszervezi a rendezvényeket Magyar Péter számára. Emellett mindenképpen működtetni kell az informatikai hátteret, elő kell teremteni a technikai feltételeket, az áramellátást, valamint gondoskodni kell a rendezvények biztosításáról. Ezenkívül fizetni kell a saját fotóst, videóst, személyi védelmet.
A kisebb településeken a jelenlévők csekélyebb létszáma miatt ez nem is járt komolyabb kihívással, ám a rendezvények mennyisége okán ez sem lehetett elhanyagolható tétel.
A két budapesti – március 15., április 6. –, valamint a debreceni – május 5. – nagygyűlések azonban komoly szervezést igényeltek, és hatalmas volt a költségvonzatuk is.
A technikai háttér biztosításához Magyar Péterék ezekhez az eseményekhez a G-Sound Kft., illetve a Soul Light Kft. szolgáltatásait vették igénybe. Az alaptechnika kiegészítését Debrecenben a Led Box Kft. végezte. Az országjárás során a Tisza Párt-os alakulat rendezvényeit a Partner Security Kft., a Kossuth téri rendezvény esetében pedig a Sheeba Security Kft. biztosította.
Ez utóbbi demonstráció költségeiről Magyarék egyébként nyilvánosságra hoztak egy részletes listát, amelynek végösszege a 30 millió forintot sem érte el.
– Rendezvénytechnika: 24 millió forint,
– biztonsági szolgáltatás: egymillió forint,
– jogdíj: 1,2 millió forint,
– videógyártás: 1,3 millió forint,
– közmű: 700 ezer forint.
A piaci viszonyokat jól ismerők szerint ez az összeg köszönőviszonyban sincs egy ilyen rendezvény valódi költségével. – Ezt nyugodtan megszorozhatjuk hárommal, de inkább néggyel – fogalmazott egy ebben a körben forgó gazdasági társaság vezetője. Felhívta a figyelmet arra, hogy a lajstrom hiányos, példaként említette, hogy szó sincs a kordonok, a takarítás, illetve a fellépők költségéről.
A garázscég legendája
Mindezek fényében nehéz komolyan venni Magyar nyilatkozatait, amelyek arról szólnak, hogy az eddigi politikai tevékenysége egy „one man show”, vagyis egyedül viszi a kampányt, nincsenek mögötte profi szakemberek, anyagi támogatók, lelkes önkéntesekkel és minimális költségvetéssel működnek. Ezt próbálta elhitetni a békemenettel egy időben, június elsején a Partizánnak adott interjúban is, ahol többek között azt mondta, a Tisza Párt még mindig csupán „garázscég”.