Az Utazómajom egyik olvasója számolt be a reptéren történtekről: „Jelenleg a budapesti reptéren várakozunk, ugyanis a 16.15-ös Lárnakára tartó Wizz Air járatunk még most sem indult el” – írta hétfőn este.
Hozzátette, két órával a járat indulása előtt az utasokat értesítették, hogy 16.15 helyett 17.45-kor indul a gép, de a check-in nem változik, mindenki érjen ki időben a repülőtérre. Kezdetben minden rendben ment, beszállították az utasokat a gépbe 17.30 körül. A járat viszont nem indult el.
Közel három és fél óra várakozás után közölték, hogy az „időjárási körülmények miatt” mégsem szállnak fel, valamint lejár a személyzet munkaideje. Kérték őket, hogy szálljanak le. Leszálláskor azt az információt kapták, hogy leghamarabb 23.10-kor száll fel majd a járat a 16.15 helyett. A késésért elnézést kértek és háromezer forint értékű kupont ajánlottak fel nekik, amit levásárolhattak a 21 órakor bezáró éttermek egyikében, amire tehát még volt 13 percük.
Ráadásul mivel Ciprus nem tartozik a schengeni övezethez, így mindenkit nem tudnak kiengedni az útlevél-ellenőrzésen, tehát nem is mindenki tudja levásárolni a szuper kuponokat abban az egyetlen nyitva lévő, erősen kifosztott büfében
– magyarázta az utas. Fél tízkor azonban minden előjel nélkül 21.50-re változtatták át a járat indulását, amit az utasok közül csak néhányan vettek észre.
A lenti információs pultnál azt mondták, hogy biztos rosszul van kiírva, nem indulhat. Az étteremnél nem hallatszott az utolsó hívás sem
– írta az utazási portál olvasója, akit külön szólítottak, hiszen feladott poggyásza is volt és a repülés szabályai szerint csomag a tulajdonosa nélkül nem utazhat. A büféből futva utolsóként szállt fel a gépre a párjával, miközben a járatra várók fele még csak falatozta az újonnan szerzett háromezer forintos szendvicsét. Nem volt idejük értesíteni az utastársaikat.
A gép végül 22.10-kor óriási üdvrivalgással és hatalmas tapssal elindult. Erről sem e-mailt, sem sms-t nem küldött a Wizz Air.
Így akik hittek a cég korábbi állításának, miszerint 23.10-kor indul a járat, azok lemaradtak róla. A légitársaság időközben kiadott egy közleményt.
A Wizz Air július 1-jei, késő délutáni Budapest-Lárnaka járata a viharos időjárás miatt nem tudott a menetrendnek megfelelően felszállni. Annak érdekében, hogy a járat a lehető legkisebb késéssel indulhasson el, a légitársaság megkezdte az utasok beszállítását.
„Miután az utasok elfoglalták a helyüket a fedélzeten, várakozás közben a személyzetet arról értesítették, hogy a késés hosszabb lesz a vártnál, így az utasokat a saját kényelmük érdekében visszaengedték a repülőgépről a váróba. Ezzel együtt a légitársaság földi kiszolgáló partnerének munkatársai átadták az utasok számára az ilyenkor előírt étkezési vouchereket is” – kezdték a közleményükben.
Az utasokat a Wizz Air személyzete a földi kiszolgáló partnerekkel közösen arra kérte, hogy figyeljék a kijelzőket és a földi kiszolgálók bejelentéseit a járatuk indulásával kapcsolatban.
„A második beszállásra a kezdeti előjelzésnél korábban került sor, amiért a járat kicsit hamarabb kapott engedélyt a felszállásra, mint ezt az utasok leszállításakor prognosztizálták. Ezt a beszállás előtt jelezték a váróban található kijelzőkön, valamint a hangosbemondókon keresztül több alkalommal is az utasaiknak. A földi kiszolgáló partnerek a hiányzó utasokat név szerint is többször figyelmeztették a beszállásra a hangosbemondón keresztül. Közülük kilencen többszöri felszólításra sem jelentek meg. A repülőgép végül 22.08-kor szállt fel a többi utassal” – tették hozzá.
Borítókép: Illusztráció – a Wizz Air légitársaság Airbus A321–271NX típusú repülőgépe (Fotó: MTI/Lakatos Péter)