Hív a vasút, vár a Lázár! – Az építési és közlekedési miniszter helyretette MÁV-ügyben Magyar Pétert

Lázár János személyesen vezetné körbe a MÁV-nál a Tisza Párt elnökét, aki nem is olyan rég még egy másik állami társaság, a Magyar Közút igazgatótanácsában ült.

2024. 08. 31. 19:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke közösségi oldalán támadta a kormányt a MÁV állapotát felróva egy levélben, amelyet Lázár János építési és közlekedési miniszternek címzett. A miniszter nem várt sokat, a hozzászólások között tette helyre a baloldali politikust.

„Magyar Péter a kórházak után a vasútnak esett neki, számos egyoldalú érvet hangoztatva, amelyek szerint a vonatok késéseiért és a vasút jelenlegi állapotáért csakis a kormány a felelős, figyelmen kívül hagyva a tényt, hogy a MÁV problémái hosszú évtizedek óta fennállnak, és a folyamatos vonatbeszerzések, a béremelések és félezer kilométernyi pályamunka ellenére sem lehet egyik napról a másikra megoldani azokat” – mutatott rá válaszlevelében Lázár János.

Magyar Péter vagdalkozására az építési és közlekedési miniszter tíz pontban vágott vissza, a válaszlevél végén pedig személyes körbevezetésre hívta a baloldali politikust.

 

Így kezdte Lázár János

„Üdvözlöm Péter Magyart a magyar vasút valóságában! (És a többi politikust is, akik az elmúlt napokban – harminc év után – felfedezték, hogy a vasút rossz állapotban van. Jó reggelt kívánok! – kezdte a levelét a miniszter, aki tíz pontban válaszolt Magyar Péter levelére.

A miniszter felhívta rá a figyelmet: a MÁV-osok tudják, mi a baj. „Hagyják őket dolgozni, ugyanis nélkülük nem működik a rendszer, ezért járt nekik a 28 százalékos béremelés, valamint a hőségpénz” – írta Lázár János.

A miniszter emlékeztette Magyar Pétert a tarifareformra is, amelyet akkor vezettek be, amikor Magyar Péter még a Magyar Közút igazgatótanácsában ült. Lázár János ezen a ponton megjegyezte: 

Lehet, hogy egy politikusnak ez mellékes, de négy és fél millió utasnak nem az.

 

A problémákra megoldások is vannak, milliárdos fejlesztések alatt a MÁV

Lázár János hozzászólásában kiemelte: 2 milliárd euróból 4 év alatt 500 km pályát tett rendbe a minisztérium, és több központi forgalomirányító rendszert, transzformátorállomást, kritikus biztosítóberendezést is telepítettek, illetve felújítottak. 

Százas nagyságrendben szerzünk be járműveket: jó minőségű, használt motorvonatokat, új IC-ket, és bérlünk új mozdonyokat is

– mutatott rá a miniszter.

 

Lázár János arra is felhívta a figyelmet, hogy a nagy vasútállomásokat, mint a Délit és a Nyugati pályaudvart, magántőke bevonásával újítják fel, a kisebbeket pedig saját erőből. „Emellett 2025-ben érkezik az új MÁV-applikáció, ezzel a pénztár, a menetrend, az utastájékoztatás és az ügyfélszolgálat is az okostelefonokra költözik” – emlékeztetett a miniszter. Hozzátette: 

Megcsináljuk a MÁV–Volán-csoport integrációját. 20%-ot takarítunk meg ezzel. De nem a dolgozókon, és nem az utasokon – hanem a főnökökön

– olvasható a hozzászólásban.


Lázár János végezetül kifejtette, számára az ember az első: a dolgozó és az utas. 

Végül, de utolsósorban: a politikus. Személyes körbevezetést kértél, megkapod. Hív a vasút, vár a Lázár!

– írta a miniszter.

Magyar Péter szintén a hozzászólások között reagált Lázár János válaszára, amelynek alapján előbbi vevő egy körbevezetésre, ezzel kapcsolatban a baloldali párt vezetője arról biztosította az építési és közlekedési minisztert, hogy „kollégái keresni fogják”.

Borítókép: Magyar Péter (Fotó: Havran Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.