Január közepén megszűnik az Ügyfélkapu, helyét az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság alkalmazás (DÁP) veszi át. Az átállás már 2024 szeptembere óta tart, de még a véghajrában is nagyon sok a kérdés, elsősorban amiatt, hogy mi mindent kell tudni az új rendszerekről, az átállásról és a használatukról. A legfontosabb kérdés mostanra azonban már az, hogy mi történik azokkal, akik lecsúsznak a kijelölt határidőkről.
Aki ugyanis elfelejtett regisztrálni a DÁP alkalmazásra, vagy az Ügyfélkapu+ oldalra, az a határidő után ugyan a régi Ügyfélkapuval már nem tud ügyeket intézni, de segítségével bármikor regisztrálhat az új felületre.
Azonban azoknak sem kell megijedni, akik mostanáig személyesen intézték az ügyeiket, ugyanis hazánkban az elektronikus ügyintézés magánszemélyek számára továbbra sem kötelező, hanem lehetőség, így a kormányablakok továbbra is várják az ügyintézőket.