Újabb könnyítést kaptak az új Ügyfélkapu felhasználói

Nem csak okostelefonnal lehet hozzáférni a szolgáltatáshoz.

2025. 01. 14. 8:41
a20210406_szja_adobevallas_pt_fmh-01

20210407 SzékesfehérvárIllusztrációSZJA, személyi jövedelemadó bevallás, ÜgyfélkapuFotó: Pesti Tamás PTFejér Megyei Hírlap FMH

20210407 Székesfehérvár

Illusztráció
SZJA, személyi jövedelemadó bevallás, Ügyfélkapu

Fotó: Pesti Tamás /Fejér Megyei Hírlap
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egyfaktoros ügyfélkapus bejelentkezés kivezetése után két módszerrel léphetnek be a regisztrált állampolgárok az azonosítást kérő ügyintézési felületekre, például a magyarorszag.hu-ra, a tarhely.gov.hu-ra, az epapir.gov.hu-ra vagy az eeszt.gov.hu-ra: a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+ szolgáltatással.

Ha még nem töltötte le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást, vagy nem állította be az Ügyfélkapu+-t, kérjük, tegye meg most, hogy továbbra is zavartalanul intézhesse az ügyeit. Figyelem! 2025. január 14-től már nemcsak okostelefonos vagy webes hitelesítő alkalmazások használatával, hanem e-mailes visszaigazoló kóddal is megtörténhet az Ügyfélkapu+-azonosítás

– hívta fel a figyelmet a szolgáltatásokat üzemeltető IdomSoft Zrt.

Mint arról már lapunk beszámolt, január 15-től megszűnik a magyarországi állampolgárok online ügyintézéséhez használt Ügyfélkapu. A szolgáltatás ugyanúgy elérhető lesz, csak ezentúl nem az eddig megszokott módon tudunk belejelentkezni a jól ismert felületre.

A megszűnés oka egyszerű, a mostani bejelentkezési mód már nem felel meg az Európai Unió által előírt szabályozásnak, vagyis biztonsági okok miatt van szükség a változásra. Az EU ugyanis az ilyen jellegű személyes adatok kezeléséhez megköveteli a kétlépcsős azonosítást.

Ez nem ismeretlen azoknak a felhasználóknak, akik online intézik banki ügyeiket. Az Ügyfélkapu+ lényegében nem más, mint az eddigi Ügyfélkapu kétlépcsős azonosítással.

Az ügyfélkapus bejelentkezés január 15-ig elérhető, 16-tól azonban már csak az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgár alkalmazás segítségével tudunk bejelentkezni.

A kétlépcsős azonosítás úgy működik, hogy bejelentkezéskor egy számsort küld a rendszer a felhasználó telefonjára, melynek megadásával tud bejelentkezni a kliens. Ehhez szükség van egy hitelesítő alkalmazásra. Erre többféle megoldás is létezik.

Ha valaki nem bízik saját digitális készségeiben, akkor természetesen személyesen is felkeresheti valamelyik kormányablakot, ahol segítenek neki beállítani.

A többség azonban valószínűleg az online beállítást preferálja. Ehhez először is be kell lépnünk a korábban megszokott módon az Ügyfélkapura (tehát január 15. előtt meg kell tennünk), és ott igényelni az Ügyfélkapu+-t. Ez egy ingyenes művelet, semmilyen papírt nem kell kitölteni hozzá. Viszont itt már szükségünk lesz a hitelesítő alkalmazásra.

A hitelesítő alkalmazások (más néven authenticator) skálája igen széles. A hivatalos tájékoztató oldal az androidosoknak a Google Authenticatort vagy a Microsoft Authenticatort, az iOS eszközzel rendelkezőknek pedig a Microsoft Authenticatort ajánlja, de jó erre a célra a mindkét platformon elérhető Authy is. Az okoseszközzel nem rendelkezők a Totp.app weboldali alkalmazást használhatják.

Ha megvan az alkalmazásunk, valamint a gépünk és a telefon is online van, akkor indulhat a folyamat. Az Ügyfélkapu+ igénylésekor megjelenik egy QR-kód, ezt kell beolvasunk a hitelesítő alkalmazással, ami generál nekünk egy kódot, ezt beírva tudunk regisztrálni.

Fontos tudni, hogy a hitelesítő alkalmazások biztonsági okokból bizonyos időközönként új kódot generálnak, így figyelni kell rá, hogy a kód beírása és elmentése azelőtt megtörténjen, hogy új kódot kapunk.

Ha elsőre nem sikerül, ne szegje kedvünket, gyakran előforduló jelenségről van szó, a hitelesítő alkalmazások velejárója, hogy egy kis kényelmet feláldozunk a biztonság oltárán.

A regisztráció után kapunk egy törlőkódot is, ezt mindenképpen mentsük le valahova arra az esetre, ha később valamikor törölnünk kellene az Ügyfélkapu+ szolgáltatását.

Ha a regisztráció sikeres volt, akkor lényegében ugyanúgy léphetünk be, mint korábban, csak a bejelentkezési felületen immár az Ügyfélkapu+ gombra kell kattintanunk. A felhasználónév és a jelszó beírása maradt a régiben, csak plusz funkcióként a hitelesítő alkalmazást is meg kell nyitni, és az alkalmazás által generált kódot meg kell adni.

Innentől pedig a már jól ismert felületen találjuk magunkat. A kormányablakok és kormányhivatali ügyfélszolgálatok ügyfélfogadási rendje a téli szünetben változik, az aktuális helyzetről a Kormányhivatalok.hu oldalon tájékozódhatnak.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.