Megint egy ígéret – Újabb projekttel próbálkozik Karácsony Gergely

A főpolgármester grandiózus elképzelései valahogy sosem valósulnak meg.

2025. 01. 13. 5:24
KARÁCSONY Gergely
Fotó: Kocsis Zoltán Forrás: MTVA - Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap/Budapest, 2024. december 18. Karácsony Gergely fõpolgármester nyilatkozik a sajtónak a Fõvárosi Közgyûlés ülése elõtt a Városháza dísztermében 2024. december 18-án. MTI/Kocsis Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Nemzet információi szerint az M2-es metró akadálymentesítésével folytatná lassan permanensé váló ígéretcunamiját Karácsony Gergely. A politikus az újabb projektet annak ellenére ígéri, hogy az M3-as metróban elvileg meg van oldva az akadálymenetesítés, a gyakorlatban ugyanakkor több állomás rendszeresen elérhetetlen a fogyatékkal élők számára. Mindemellett pedig a főpolgármester a választási kampányban még a kisföldalatti felújításával haknizott, azonban az M1-es metró felújításának tervét azóta Karácsony jó alaposan eltüntette.

Forrás: BudapestGO applikáció

Ugyan 2023 májusában átadták a teljesen felújított, és minden megállójában akadálymentesített M3-as metrót a forgalomnak, a több mint hetvenezer, különböző fogyatékossággal élő budapesti polgár továbbra sem használhatja önfeledten a metrót. A főváros saját applikációja, a BudapestGO app szerint jelenleg három megálló esetében ütközhetnek problémába a mozgássérültek 3-as metró vonalán, többek között az Ecseri út, Pöttyös utca és Újpest városkapu állomások esetében. A főpolgármester és a BKK azonban nem közölt információkat az ügyben. A metró akadálymentesítésével már korábban is voltak problémák, ugyanis az eredeti tervek szerint, az M3-as metróvonal rekonstrukciójában csak részleges akadálymentesítés szerepelt, de az elmúlt években mind a húsz megállót akadálymentesítették a peronszint irányába. 

A belvárosi szakasz hét mélyállomásából hatnál a ferdeliftek beépítését alkalmazta a BKV, csak a Deák téren jár függőleges felvonó. A ferdeliftek stockholmi mintára épültek, de az új felvonók csak úgy fértek el a lejtaknákban, hogy az ott működő mozgólépcsőket vagy a lépcsőkocsik méretét átrendezték, illetve a mozgólépcsők számát csökkentették. Így körülbelül 36 százalékkal csökkent azok átlagos szállítási kapacitása.

 

Fotó: Mirkó István

Felújítanák a Kisföldalattit

A 2019-es megválasztása óta Karácsony Gergely már kétszer is ígéretet tett a Kisföldalatti felújítására, ennek részeként pedig a vonal akadálymentesítésére. A főpolgármester először 2021-ben, a metróvonal átadásának 125. évfordulója alkalmából, csaknem négy éve elmondott beszédében azt állította, 

hamarosan elkészülnek az 1-es metróvonal, a kisföldalatti korszerűsítését célzó tervek, amelyeket a főváros a kormánnyal együtt tud majd megvalósítani.

A tervezett korszerűsítésben, beruházásban új, korszerűbb járművek beszerzéséről, a metróvonal mindkét irányba való meghosszabbításáról, az átszállási lehetőségek fejlesztéséről, illetve a vonal akadálymentesítéséről esett szó. Azonban a nagy tervekből nem lett semmi. Később, a választási kampány közeledtével esett ismét szó a kisföldalatti fejlesztéséről. Akkor a rákosrendezői MaxiDubaj óriásberuházással kapcsolatban Karácsony Gergely többször megemlítette, hogy a fejlesztőnek, vagy az államnak vállalnia kellene az M1-es metró felújítását, és a járművek cseréjét. Azonban a nagy vállalkozásnak tűnő tervek és ötletek a választások után egy pillanattal semmivé foszlottak. 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.