Csaknem kétmillió postai meghatalmazás jár le hamarosan – írja a Metropol.
A Magyar Posta figyelmeztet: aki továbbra is valaki más segítségével szeretné átvenni a küldeményeit, annak meg kell újítania ezt a dokumentumot.
A posta azt tanácsolja, miután a lejáró dokumentumok száma csaknem kétmillió, nem érdemes halogatni az ügyintézést.
Azoknak kell megújítaniuk a meghatalmazást, akiknek 2017. július 24. előtt kiadott, visszavonásig érvényes postai meghatalmazásuk van.
Ezek az iratok ugyanis 2025. december 31-én automatikusan lejárnak és hatályukat vesztik.
Ha az ügyfelek nem újítják meg a dokumentumot, 2026-tól a munkatársak nem adhatják át a küldeményeket annak, akit meghatalmaztak korábban.
Mihez szükséges a postai meghatalmazás?
A postai meghatalmazás általános vagy meghatározott küldeménytípusokra szól, például
- nyugdíjutalványra,
- hivatalos iratra,
- időgarantált küldeményre,
- egyes levél- és csomagküldeményekre,
- egyéb utalványokra.
A gyakorlatban leginkább a személyes átvételt igénylő, könyvelt küldeményekhez kapcsolódik egy ilyen meghatalmazás, de az ügyfelek túlnyomó része a teljes körű, valamennyi küldeménytípusra érvényes meghatalmazást részesíti előnyben.