Újabb lezárás bénítja meg a főváros közlekedését

Dugók dugóra halmozva, mától tényleg beáll a város. Hiába van nyári szünet és üresek az iskolák, a főváros közlekedése soha nem látott mértékű dugókkal köszöntötte a hetet.

2025. 07. 21. 7:56
20250701 budapest felujitasok miatt dugok alakulnak ki a kozlekedesben havran zoltan magyar nemezet

Borítókép: A 4-6 villamos vonalának felújítása a Jászai Mari térnél (Fotó: Havran Zoltán)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt hetekben már tarthatatlanná váló közlekedési káoszt tovább súlyosbítja a főváros újabb lépése. Megkezdődött ugyanis a III. kerületi Mozaik utcai felüljárón a forgalomkorlátozás és az Árpád hídon is nekifogtak a dilatációjavítási munkálatoknak.

20250701 budapest felujitasok miatt dugok alakulnak ki a kozlekedesben havran zoltan magyar nemezet
Újabb lezárások nehezítik a fővárosban a közlekedést (Fotó: Havran Zoltán)

A Metropol szerint a főváros vezetése, miközben továbbra is lezárva tartja a pesti alsó rakpartot a Lánchíd és az Erzsébet híd között, mától újabb korlátozásokkal súlyosbítja a helyzetet. Közben még mindig tart

  • a 4-6-os villamos felújítása,
  • a Lánchíd zárva,
  • sávszűkítések,
  • villamospótló buszok akadozó menetrenddel,
  • munkálatok a Szabadság híd, a Lágymányosi híd, a Flórián tér környékén is.

A budapesti úthálózat túlterheltsége már nem újdonság, de ilyen szintű összeomlásra nyáron kevesen számítottak. A torlódások városszerte láncreakcióként hatnak, egy-egy baleset, újabb lezárás vagy buszmegállás teljesen megbéníthatja a forgalmat.

Budapest útszerkezete rendkívül feszített. Ha kiesik egy híd, egy órán belül áll az egész város. Ez most már rendszeres

– nyilatkozta korábban a Metropolnak Kőrösi Koppány városfejlesztési szakértő, a BP Műhely alapítója. Szerinte a legnagyobb gond, hogy a városvezetés előzetes modellezés és koordináció nélkül kezd bele párhuzamos munkálatokba, amelyek így egymás hatását erősítik fel.

A főváros vezetése ötletszerűen, adatok nélkül dönt – fogalmazott a szakértő.

Hogyan lehet elkerülni az állandó dugókat?

Kőrösi Koppány korábban konkrét javaslatokat is megfogalmazott, van, amivel lehetne javítani Budapesten a most kialakult helyzetet.  Ezeket nemhogy nem vették figyelembe, hanem újabb súlyosbító tényezőkkel terhelték a közlekedést.

  • A pesti alsó rakpartot legalább nappal nyissák meg újra az autósok előtt. Reggel 7 és este 8 között hadd használják, ha már úgysem megy oda senki gyalog.
  • A Lánchidat is vissza kellene adni a közlekedésnek. Most, hogy a Margit híd is csökkentett kapacitáson működik, ez logikus lépés lenne.
  • Be lehetne vezetni a három műszakos munkarendet. Ne hónapokig tartson egy-egy szakasz lezárása, hanem legyen kész, mielőtt megőrül a város.

 

Borítókép: A 4-6 villamos vonalának felújítása a Jászai Mari térnél (Fotó: Havran Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.