”Ha Popeye miatt a gyerekek képesek voltak spenótot enni, akkor a Pókemberhez és Batmanhez hasonló képregényfigurák is segíthetnek nekik, hogy egészségesebb ételeket válasszanak” – nyilatkozta Brian Wansink, a Cornell Étkezési és Márka Laboratóriumának igazgatója. Wansink kollegáival, Mitsuru Shimizuval és Guido Campsszal (Utrecht Egyetem) együtt összesen 22, 6 és 12 év közötti gyerek részvételével készítette el kutatását.
A gyerekeket egy nyári táborban arra kérték az ebédnél, hogy válasszanak, almaszeleteket vagy sült krumplit szeretnének-e enni. Az egyik ebédnél a választást megelőzően 12 élő és kitalált személy képét mutatták meg a gyerekeknek, majd megkérdezték, hogy szerintük a képen szereplő személyek vajon melyik ételt választanák. A tudósok arra számítottak, hogy azok a gyerekek, akik szerint a példaképek helyesen étkeznek, a pozitív asszociációk miatt maguk is inkább az almaszeletet választják majd a sült krumpli helyett.
Az eredmények szerint igazuk volt: a szuperhősökről készült képek megtekintése után 10 gyerek (45 százalék) választotta az almaszeletet, a többi étkezés során azonban csak kettő (9 százalék). ”A gyerekeket nagyon nehéz rávenni a helyes táplálkozásra, hiszen nincs motiváció” – mondta Wansink. ”Ha azonban sikerülne összekapcsolni a szuperhősöket és más pozitív példaképeket az egészséges táplálkozással, a gyerekek máris motiválva éreznék magukat.”
”Az almaszeleteket választó gyerekek átlagosan 34 kalóriát vettek magukhoz, míg a sült krumplit fogyasztók 227-et. Ez majdnem hétszeres kalóriamennyiség csupán a köretből” – tette hozzá a kutató. ”Ha hetente egyszer gyorsételt fogyaszt gyerekünk, a sült krumpliról almaszeletre váltás évente közel másfél kiló súlyfeleslegtől óvhatja meg.”
A kutatás részletes leírása a Pediatric Obesity című szaklap legfrissebb számában került publikálásra.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!