Régen állítólag úgy tartották, hogy a kézfogás módjával az emberek megmutathatták egy idegen számára, hogy nincs fegyverük. Manapság is van jelentésértéke a kézfogásnak, köztudott például, hogy az üzleti életben az erős, magabiztos, de barátságos kézfogás a jó üzlet jele lehet.
AZ Illinois Egyetem kutatói nemrég MRI (mágneses rezonancia) vizsgálat segítségével követték nyomon 18 női és férfi önkéntes agyi funkcióit, miközben olyan videót mutattak nekik, amelyen emberek interakcióit láthatták üzleti környezetben. Az eredmények pozitív „szociális értékelésű” agyi választ mutattak, amikor a videón épp kezet ráztak a szereplők.
Sanda Dolcos, a tanulmány társszerzője szerint ez egyértelmű bizonyíték arra, hogy milyen fontos szerepe van a kézfogásnak az első benyomás kialakulása során. „Tisztában kell lennünk a kézfogás hatalmával. Mi azt találtuk, hogy nem csak pozitív hatása lehet, hanem negatív benyomást is kelthet az embereben a kézrázás módja” - fűzte hozzá a szakember.
A tanulmány a Journal of Cognitive Neuroscience oldalain jelent meg.