Az Amerikai Orvosfizikusi Társaság (AAPM) kutatásai szerint az utasokat kevesebb sugárzás éri az átvilágítás során, mint az átvilágításra várva, a sorban állás közben.
A tudósok két, a Los Angeles-i Nemzetközi Repülőtéren használatban lévő testszkenner, valamint hét további, aktív használatban nem lévő eszköz sugárzáskibocsátását vizsgálták meg. Az eredmények szerint az egyes átvizsgálások annyi sugárterhelést jelentenek a szervezet számára, amennyi a repülőn alig tíz másodperc alatt éri az embert.
Ez azt jelenti, hogy egy embernek több mint 22 500 teljes testátvilágításon kellene átesnie ahhoz, hogy elérje az Amerikai Nemzeti Szabványügyi Intézet és a Egészségfizikai Társaság által megállapított még biztonságos éves sugárdózis maximumát.
„A legfontosabb, hogy még az aggodalmaskodó utasok is tudják helyükön kezelni a vizsgálatokat – nyilatkozta Christopher Cagnon, a Los Angeles-i Kaliforniai Egyetem Orvosi Központjának sugárfizikusa. – Az átvilágítás alatt az utasokat ért sugárterhelés pont akkora dózist jelent, mint ami 12 másodperc alatt a repülőn vagy két perc alatt a napon éri az embert.”
A levegőben lévő radon, az űrből származó kozmikus sugárzás, de még a szervezetben lebomló kálium is mind természetes sugárzásforrás. Repülés közben a szervezet nagyobb sugárzásnak van kitéve az utazási magasság miatt, hiszen a légkör ritkább, így nem véd annyira a kozmikus sugárzás ellen.