Trükkös hirdetések a Facebooktól

A közösségi oldal az eddigieknél is agresszívabb marketingeszközökkel váltja fel megszokott hirdetési megoldásait.

Dávid Imre
2012. 02. 22. 13:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A ZDNet szerint a Facebook új, minden eddiginél hatékonyabb hirdetési eszközöket mutat be február 29-én, első marketingeseknek szánt konferenciáján, a New York-i American Museum of Natural History-ban megrendezésre kerülő Facebook Marketing Conference-en (fMC). Az eseményen számos prominens, így Sheryl Sandberg, a Facebook operatív igazgatója, Chris Cox termékfejlesztésért felelős alelnök és David Fischer, a hirdetési osztály feje is részt vesz.

Fészbúkia

A portál a GigaOm birtokába jutott dokumentumokra hivatkozva azt írja, hogy a cég teljesen megújítja prémium hirdetési csomagját. Iparági pletykafészkek már hetek óta arról sutyorognak, hogy hamarosan startol a hirdetőknek szánt Timeline for Pages szolgáltatás és egy mobil hirdetési platform. Most újabb információk láttak napvilágot; a jól tájékozott kibicek szerint a cég heteken belül számos új hirdetési megoldást vezet be.

A Facebook negyven százalékkal nagyobb találati arányt, nyolcvan százalékos hatékonyság-növekedést, tizenhat százalékkal több rajongót és szignifikáns vásárlókedv-erősödést ígér. A kiszivárgott információk szerint lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy bármilyen, a Facebook-oldalukon publikált tartalomból reklámot fabrikáljanak. Ami valóban nagy hatékonyságnövekedést jelentene: most csak a rajongók láthatják a márkaoldalakon közzétett tartalmakat, ám az új rendszer bevezetésével gyakorlatilag bármelyik felhasználó targetálhatóvá válna. Tehát számíthatunk rá, hogy egyre több kéretlen hirdetés jelenik majd meg kedvenc hírfolyamunkban.

Az új prémium hirdetések a következő lehetőségeket kínálják:

Bejegyzések közzététele az oldalon: a felhasználók összesen hatféle tartalmat, köztük szöveges státuszfrissítéseket, fotókat, videóanyagokat, linkeket, kérdőíveket és eseményeket publikálhatnak.

Bejegyzések promótálása hirdetésként: bármely, az oldalon megjelenő tartalom hirdetéssé konvertálható. A javított prémium hirdetésekkel bármelyik Facebook-felhasználó közvetlenül elérhetővé válik; a megrendelők valamennyi elérhető targetálási funkciót használhatják.

Kibővített közösségi szolgáltatások: ha olyan felhasználó olvassa a hirdetéseket, akinek vannak barátai a megrendelő rajongói között, a Facebook automatikusan, extra költségek felszámítása nélkül közösségi tartalmakkal egészíti ki a hirdetést.

Továbbfejlesztett interaktivitás: a hirdetéseket olvasó rajongók egy, a reklámhoz kapcsolódó interfész segítségével közvetlenül lájkolhatják és kommentálhatják a megjelenő tartalmakat.

A hírek szerint a Facebook új hirdetési eszközeinek élesítésével egy időben számos megszokott szolgáltatás, így a Premium Like, a Premium Event, a Video Comment és a Premium Roll is „lekerül a műsorról”. A Premium Standard és a Marketplace hirdetések továbbra is elérhetők lesznek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.