Ezen a héten jelentette be Office 365 szolgáltatásának árcsökkentését a Microsoft. A szoftverfejlesztő közlése szerint a cloudos környezet fenntartása oly mértékben vált olcsóbbá, hogy ez lehetővé teszi a megtakarítások ügyfeleknek való továbbadását. No és persze az is komoly érv lehetett az árak mérséklése mellett, hogy ezzel a Google térnyerését is ellensúlyozni tudja Redmond.
A Google Apps ugyanis az elmúlt időszakban egyre inkább teret nyer a vállalati ügyfelek között. Voltaképp nem is maga a szolgáltatás válik mind népszerűbbé a céges felhasználók körében, hanem a felhőalapú e-mailhasználatban és a csapatmunkában rejlő lehetőségek vonzzák a CIO-k figyelmét. Ezt pedig nem csak a Google képes kiszolgálni, hanem a témában jóval korábban jártasságot szerző Microsoft is. Az Office 365 szolgáltatás olcsóbbá tételével nem csak a hostolt, hanem a különálló szoftverként elérhető Exchange, SharePoint, Lync és Office változatai is a figyelem középpontjába kerülnek.
Michael Osterman, az Osterman Research alapítója és elnöke szerint Redmond az árcsökkentéssel fel akarja pörgetni a vállalati ügyfelek körében az Office 365 népszerűségét, mely eddig elsősorban a kisebb cégek körében volt kedvelt. A Microsoft nagyobb penetrációt kíván elérni hostolt szolgáltatásaival, a lépés sikerének mértékét azonban most még nehéz megbecsülni. Osterman becslése szerint egy havonta felhasználónként 20 dollárba kerülő cloudos e-mailszolgáltatás a közepes és nagyvállalatok 16 százalékát indítaná el az átállás felé, 15 dolláros árnál már 27 százalékra nő ez a szám, 10 dollár esetén pedig 49 százalékra. További árcsökkentéssel még tovább növelhető az arány, állítja Osterman, ám...