Nos, megelégelve az eddigi viszonylagos tétlenséget, a Facebook bejelentette, hogy fellép az üzleti modelljét, bevételeit fenyegető csaló profilokkal és like-okkal szemben. Noha eddig is rendelkezett automatikus védelmi mechanizmusokkal ezek szűrésére, de továbbfejlesztésükkel - a közösségi hálózat üzemeltetőjének állítása szerint - a jövőben még hatékonyabban tudják majd szűrni a nem kívánt accountokat.
A részletekbe Shuman Gosemajunder, a Google korábbi alkalmazottja, aki nemrég még a Facebook kattintási csalásokkal foglalkozó részlegének vezetőjeként tevékenykedett, adott betekintést. Eszerint az üzemeltetőknek jóval nagyobb rálátásuk van a klikkelési szokásokra, mint a hirdetőknek; például automatikusan figyelik, hogy mennyi ideig aktív egy-egy gyanús profil, és ezalatt mit tesz. Ha oldalak százait like-olja, akkor minden bizonnyal csalásról van szó. Emellett olyan tényezőket is monitoroz az üzemeltető, hogy honnan érkeznek a like-ok: ha például olyan rendellenességeket tapasztal, minthogy a rendületlenül like-olgató „felhasználó” nem is rendelkezik ismerőssel, akkor is nagy valószínűséggel hamis accountra akadt a rendszer.
Milyen eredményt várnak a lépésektől? A Facebook szerint a közösségi hálózatban található lapok rajongóik átlagosan egy százalékát fogják elveszteni - legalábbis azok, amelyek nem csaltak direkt, és gyűjtöttek vitatható eszközökkel like-okat. Esetükben nyilván nagyobb lesz a visszaesés.
És hogy ehhez mit szólnak a részvényesek? A bejelentés hatása egyelőre nem látszik: a múlt hét utolsó három napjában a papírok értéke mintegy 5 százalékkal esett.
Facebook részvények augusztus végén - továbbra is 20 dollár alatt (forrás: Google Finance)
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!