A GBI Research kutatása szerint az Apple mindenütt jelen lévő iPadje és az Amazon Kindle valóságos vihart okoztak a piacon, mert kielégítették azt a vásárlók arra irányuló igényét, hogy kisebb, egyszerűben kezelhető, és ha lehet, olcsóbb gépeket kapjanak. A jelentés szerint 73 millió tabletet értékesítettek tavaly, ami 2016-ra eléri az évi 275 milliót, s így az éves növekedés 19 százalékos.
Eközben a laptopgyártók inkább a professzionális felhasználóknak szóló termékeikre koncentráltak mind több szolgáltatással, alkalmazással ellátott és mind erőteljesebb gépek bemutatásával. A notebookok piaca erőteljesen nő, hiszen 2016-ra éves átlagban 318 millió darabot fognak értékesíteni az ilyen termékekből, szemben a 2011-es 198 millió darabbal, ami 7,6 százalékos piacbővülést jelent. A változásokra hatással van, hogy a fogyasztók le szeretnék cserélni régi notebookjaikat, de arra várnak, hogy egy valóban az igényeiknek (teljesítményben, hordozhatóságban, árban) megfelelő eszközhöz juthassanak.
Hat a piacra a Windows 8 e hónap végére tervezett konzumer piaci bemutatása is. A billentyűzetet és érintőképernyőt egyszerre kezelő operációs rendszerrel ellátott új eszközök hidat képezhetnek a notebookok és tabletek között, amely további lökést adhat a piaci mozgásoknak. A GBI Research szerint az ultrabookokban van a notebookok jövője: ezek vékonyabbak, könnyebbek és elvileg gyorsabbak is a jelenlegi kialakítású modelleknél, s 2016-ra más a szektor eladásainak felét fogják kitenni. Az ultrabook éppen olyan evolúció eredménye a PC-k között, mint ahogy az okostelefon is kései utóda a tárcsázós készüléknek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!