időjárás 16°C Vilhelmina 2021. September 19.
logo

5 étel, amit semmiképp ne fogyasszunk lefekvés előtt!

Forrás: Mindmegette
2021.09.15. 13:20

Azon kívül, hogy lefekvés előtt ne nézzünk se monitort, se telefonkijelzőt, az is nagyon fontos, hogy mit eszünk-iszunk előtte. Alvás-szabotáló ételek és italok következnek a Mindmegette összeállításában.

CSOKOLÁDÉ

Bizonyára sokaknak fájdalmas lesz a tény, hogy a csokoládé bizony a tiltólista első helyén szerepel: ugyanis koffeint és teobromin nevű alkaloidot is tartalmaz, és mindkettő az alvásnagy ellensége: stimulálja az idegrendszert, növeli a pulzusszámot, így rontja az alvás minőségét is.

CSIRKEHÚS

Mint tudjuk, a csirkehús az egyik legjobb, legolcsóbb és leggyorsabban beépülő fehérjeforrás, ám ennek a nagy mennyiségű proteinnek a lebontása fokozott munkára ösztönzi a szervezetet, ami szintén nem a nyugodt pihenést segíti elő.

FŰSZERES ÉTELEK

A túl fűszeres ételek fogyasztása gyomorégéshez vezethet, ezért különösen kerülendőek az esti órákban - főleg azok számára, akik refluxbetegségben szenvednek.

Fotó: unsplash

ZSÍROS ÉTELEK

A zsíros ételekkel nem csak azoknak kell óvatosnak lenni, aki diétázik, hanem annak is, aki csupán nyugodt éjszakára vágyik. A túl zsíros ételek hatására a gyomor turbófokozaton kezdi el termelni a gyomorsavat, ami savtúltengéshez vezethet, és a gyomrunkban pedig égő érzést válthat ki.

PARADICSOM

A paradicsomban lévő noradrenalin serkenti az agyat, ami az alvási ciklusra is hatással lehet. Sőt, magas savtartalma miatt az emésztést is felpörgeti, ami szintén nem kifejezetten barátja a nyugodt pihenésnek.

Az eredeti cikk ITT érhető el.