A vasúti társaság vasárnap közölte, hogy a Déli pályaudvari vasúti alagútnál a sínekre kődarabok hullottak, amelyeket el kell távolítani, és az omlásveszélyt meg kell szüntetni. A Déli pályaudvar és Kelenföld között a biztonságos vonatközlekedés megteremtéséig csak az egyik vágányon közlekedhetnek a vonatok, váltakozó irányban és sebességkorlátozással, ami félórás, órás késéseket is okoz. A helyreállítás idejére menetrendi korlátozásokat is bevezettek.
Korábban közölték: a a székesfehérvári és pusztaszabolcsi vonalról érkező elővárosi vonatok Kelenföldig közlekednek, és onnan indulnak vissza a Dombóvárról érkező vonatok is. A százhalombattai vonatok ideiglenesen nem közlekednek. A Budapest–Győr-vonalról érkező elővárosi vonatok a Déli pályaudvarig közlekednek, és onnan indulnak.
A Győrből, Szombathelyről és Sopronból érkező vonatok, amelyeket a Keleti pályaudvarnál lévő hídfelújítás miatt ideiglenesen a Déli pályaudvarra irányítottak át, most ismét a Keleti pályaudvarra érkeznek, és onnan indulnak, kivéve a 9200-as számú vonatot, amely a Déliből indul. A Szolnok–Nagykáta-vonalról ideiglenesen Kelenföldre irányított vonatok a Keleti pályaudvarra érkeznek és onnan indulnak.
Hétfő reggeli közleményükben azt írták: a Déli és a Kelenföldi pályaudvar között a támfal is megcsúszott. A két pályaudvar közötti biztonságos vonatközlekedés megteremtéséig – amely előreláthatóan néhány napot is igénybe vehet – több vonat várhatóan csak Kelenföldig közlekedik és onnan is indul.
Ezen a szakaszon, csak az egyik vágányon közlekedhetnek a vonatok váltakozó irányban, csökkentett sebességgel. Emiatt akár félórás késések is lehetnek a Budapest–Győr, a Budapest–Székesfehérvár–Veszprém–Szombathely, az észak és dél-balatoni, a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs, a Budapest–Baja a Budapest–Dunaújváros, illetve a csatlakozó vonalakon is.
A MÁV-Start Zrt. a Déli és a Kelenföldi pályaudvar között a könnyebb eljutás érdekében a személyszállító vonatokon nem kell felárat fizetni, amíg a helyzet nem rendeződik – közölte a Mávinform.
A BKK közölte: a kelenföldi állomáson a metró üzemkezdetétől elindítja az I. és II. vágányhoz tartozó mozgólépcsőt, és felszíni járatait a megnövekedett utasigényhez mérten lehetőség szerint növeli.