Lezuhant egy kisrepülő Agostyánnál

Megtalálták a vasárnap délelőtt eltűnt kisrepülőt, a balesetben egy ember meghalt, egy másik megsérült.

MNO
2016. 02. 28. 12:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Honvédség közlése szerint a pápai légi kutató-mentő szolgálat 12 óra 35 perckor találta meg a lezuhant Cessna 152 típusú kisgépet Agostyán községtől 5 kilométerre. A kutató-mentő helikopter a roncs közelében leszállt, megkezdte a bajba jutottak mentését.

Gányai Balázs, a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense azt közölte az MTI-vel, hogy a balesetben egy ember meghalt, egy pedig súlyosan megsérült.

Az Országos Mentőszolgálat sajtóügyelete arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a túlélőt mentőhelikopterrel kórházba szállították, sérülései súlyosak, több helyen – medencéjén, lábán és mellkasán – törései vannak.

A kisgép vasárnap reggel Gödöllőről szállt fel, majd Tatabánya térségében elveszítette a kapcsolatot a földi irányítással.

Az Index információi szerint a Cessna tanulógép volt, a gödöllői repülőklub elnöke, Bóth Lajos úgy nyilatkozott a portálnak, hogy ezúttal is egy tanulóval a fedélzeten szállt fel a gép, amely feltehetően műszaki hiba miatt hajtott végre kényszerleszállást. Egyelőre nem tudni, hogy a pilóta vagy a tanuló vesztette életét.

A gödöllői repülőtér vezetője az MTI érdeklődésére azt a tájékoztatást adta, hogy a gép kiképző repülésre szállt fel reggel. Hozzátette: a Cessna 152 típusú gép Magyarországon az egyik legelterjedtebb típus az oktatásra.

Az egyik angol nyelvű, repüléssel foglalkozó portál adatai szerint az amerikai gyártású Cessna 152-est 1977-től 1985-ig gyártották. A kétüléses repülőgépet 108 lóerős motorral szerelték fel, végsebessége 200 kilométer óránként (108 csomó), tömege 513 kilogramm, szárnyfesztávolsága 10,2 méter, hatótávolsága 575 kilométer. A típust elsősorban pilótaképzésre használják, de magángépként is népszerű. Az Egyesület Államokban és Franciaországban is gyártott kisgépből típustársával, a 150-essel együtt több mint 31 ezer készült 27 év alatt.

Úgy tudjuk, a szerencse is közrejátszott a lezuhant kisgép gyors megtalálásában. A Cessnát felfedező honvédségi helikopteres kutató-mentő szolgálatot ugyanis – mint arról többször hírt adtunk – az utóbbi években súlyosan érintette a forgószárnyasok alacsony hadrafoghatósága, és számtalan alkalommal előfordultak olyan időszakok, melyekben az ország nyugati (Pápa bázis) vagy éppen keleti felén (Szolnok bázis) képtelenek voltak lefedettséget biztosítani. Ha a kisgép balesete ilyen időszakra esett volna, hosszú időbe telt volna, amíg a földi mentőegységek megtalálják a roncsot és megkezdik a mentést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.