Idézték Óberling Józsefet, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetőjét, aki elmondta, hogy bár a személyi sérüléses közúti balesetek száma csekély mértékben nőtt az év első öt hónapjában, 36-tal kevesebben haltak meg, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Az ezredes hangsúlyozta: májusban kevesebben vesztették életüket, mint a korábbi évek ötödik hónapjában, beleértve a magyar közúti közlekedésbiztonság eddigi legsikeresebb évének tartott 2013-at is. A múlt hónapban 41-en, 2013 májusában még 54-en haltak meg közlekedési balesetben.
A cikkhez mellékelt diagram szerint januártól májusig 186 végzetes kimenetelű baleset történt, ami 2006 óta a második legalacsonyabb érték. Ennél csak 2013-ban regisztráltak kevesebbet, 181-et, a maximum pedig 437 halálos baleset volt, amelyet 2007 azonos időszakában mutattak ki.
A balesetek okai lényegében változatlanok – írta a Zsaru magazin. Nagyjából egyharmaduk gyorshajtás miatt következik be. A második fő ok az elsőbbségi jog megsértése, a harmadik a kanyarodásra vonatkozó szabályok megszegése. Az ittasan okozott balesetek aránya az összes személyi sérüléses közúti baleseten belül tíz százalék alatt van – tették hozzá.
Óberling József szerint az utóbbi két hónap kedvező változásaira minden bizonnyal kiemelt hatást gyakorolt a Véda közúti intelligens kamerahálózat fix ellenőrző pontjainak április 5-ei átadása. Az elmúlt időszakban ugyanis a rendszer bővítésén kívül nem vezettek be más intézkedést, amely ilyen rövid idő alatt ekkora hatást fejtett volna ki – hangsúlyozta. Úgy fogalmazott: az új traffipaxok preventív hatását jól szemlélteti, hogy a halálos áldozatok száma már március közepétől látványosan csökkent. Az áprilisi átadás óta pedig a gyorshajtások aránya is mérséklődött – idézték a főosztályvezetőt.