Egy korábbi bejegyzésben a USEunused tervezőtrió tavaszi kollekcióját mutattuk be, amelyben az izzó narancs, és a hűvös kék kapta a főszerepet. A csapatnál a nőies vonalak, a nadrágkosztümök – esetenként akár a legrövidebb sortokkal –, a hátat szabadon hagyó ruhák domináltak, és ezt az érzéki, mégis kifinomult stílust most más tervezőknél is megfigyelhetjük. Sokaknak hozhat megnyugvást, hogy az egykor szigorú hivatalos öltözéki kultúra mára fantáziadúsabbá vált; a felettesi befogadó oldalról sajnos nem nyilatkozhatunk, de az már biztos, hogy a tervezők rákészültek az irodakompatibilis szofisztikált egyediségre.
Dóra tavaszi kollekciójában a világos, ezüstös színeké a főszerep; a vállat gyakran szabadon hagyó, ejtett anyagú, lágyan fodrozódó, könnyed anyagú felsők, illetve apró kabátkák tűnnek fel először. Ezt követően – különlegesen szabott és bokánál vízszintesen hasított nadrágok formájában – érkezik az év színe, a smaragd zöld, majd a szigorú nadrágok után felüdülésképp néhány ruhát is becsempészett a tervező.
A kollekciót a madarak szárnyalása ihlette; az általam először bordáknak nézett print is új értelmet kap a szárnyakra gondolva. Ugyanezt a szárnyalást jelképezi a hátakon megcsavart ruha, és a már említett fodrozódó, lágy esésű szabás, akár a hátakon megcsavarva, akár mellkason, akár denevérujjakként jelenik meg.
Annyi pedig bizonyos – és ez tervezőtől független igazság az idei tavaszra –, hogy a kontrasztos, elegánsan szabott ruhákkal, illetve az aszimmetrikus vonalú ceruzaszoknyákkal semmilyen környezetben nem lőhetünk mellé. Előbbieket már itthon is rengeteg fast fashion üzletben megtalálhatjuk, utóbbiak egyelőre csak a külföldi internetes webshopokban bukkantak fel. A nemzetközi piac miatt előre dolgozó Dóra jövő őszi-téli kollekciójával is foglalkoztam már, azzal ebben a bejegyzésben ismerkedhetnek meg.
Bajcsai Viki őszi-téli kollekciójával még novemberben foglalkoztunk, akkor is a fiatalabb rétegnek szóló elegancia volt az a jellegzetesség, amit képviselt, és ez a tavasz közeledtével sem változott meg. Dórához képest persze egy teljesen más világ, inkább a szabadidős, casual vonalban erős. A fényes mályvát, a lágy orgonát, a cseppnyi málnát, a hófehér tisztaságot – néhány idén nagyon divatos áttetsző betét furfangjával – a szalagos kis kalapok koronázzák meg.
Balogh Petra ruhái idén több televíziós műsorban is helyet kaptak, a stylistok hirtelen csaptak le az általa kínált újdonságokra, ám mind közül leginkább Polgár Odett „Dalos” szereplése lehet emlékezetes. Meglepő amúgy, hogy a fiatal stylistoknak hála mennyi magyar ruha jelenik meg a különböző show műsorok színpadán, az egyetlen baj az, hogy a nézőkhöz erről semmiféle információ nem jut el. Az Artep márka amúgy – az Imogenhez hasonlóan – szintén a megfizethető kategóriába tartozik, de a délutáni játékosabb viselethez képest egy sokkal éjszakaibb hangulatot áraszt.
Amikor a showroomban először láttam az új – összességében csupán a második – kollekciót, egyből a balatoni esték jutottak róla eszembe; majd ki is derült, hogy kivételesen telibe trafáltam, hiszen épp a magyar tenger inspirálta a tervezőt. A lágyabb és fémesebb kékes tónusokat egymásnak ütköztetve jön létre a balatoni hullám-effekt, míg a nyári éjszakákat a sima fehér (vagy fehér-narancssárga kombinációjú) ruhák képviselik, amelyek most sem nélkülözik az Artep védjegyévé vált oldal- és hátkivágásokat, esetenként azok áttetsző betétekkel való pótlását.
Ha a fenti kollekciók szimpatikusak voltak, keressék fel a Black Box Concept Store-t, ahol Imogent és Artepet is találnak egy helyen. Ha pedig idejében kapcsolnak, talán még leértékelt darabokra is bukkanhatnak az előző kollekciókból.
A márkákat persze virtuálisan is szeretjük: keressék a blog Facebook-oldalát, amelyen keresztül a tervezőkkel is kapcsolatba kerülhetnek.